بامیان صاحب استدیوم ورزشی می‌شود

گزارشگر:یک شنبه 11 سرطان 1396 - ۱۰ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3کلنگِ استدیوم ورزشی شهید «عبدالعلی مزاری در مرکز ولایت بامیان با حضور مقامات محلی، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم بامیان به زمین زده شد.
محمد طاهر زهیر، والی بامیان در این مراسم از شرکت برندۀ مناقصه درخواست کرد که این استدیوم را با استندارد‌های که در قرارداد ذکر شده بسازد و در موعد مقرر کار ساخت آن را به اتمام رساند.
آقای زهیر به سایر پروژه‌های عمرانی در ولایت بامیان هم اشاره کرد و گفت: در آیندۀ نزدیک کار پروژه‌های مانند کشتارگاه حیوانات، خیابان دانشگاه بامیان و خیابان درۀ اژدر آغاز خواهد شد.
زهیر از ساخت خیابان ۴۰ متری داخل شهر بامیان خبر داد و گفت که این خیابان به طول ۷،۸ کیلومتر از «دهن درۀ ککرک» به روستای «برسونه» می‌باشد که با کمک ۷ میلیون یوروی حامی مالی این طرح به زودی آغاز می‌شود.
در سویی دیگر، محمد امان امان، شهردار بامیان نیز طی سخنانی گفت که این استدیوم ورزشی از طرف بودجه توسعه‌یی شهرداری بامیان با هزینۀ ۲۳ میلیون افغانی، توسط شرکت «بابا ایوریست» در مدت ۱۲۰ روز کاری ساخته خواهد شد.
آقای امان دربارۀ جزئیات این پروژه گفت: یک میدان فوتبال به صورت استندارد ۲ زمین والیبال، ۲ جایگاه برای تماشاچیان، ۴ اطاق و ۲ سرویس بهداشتی زنانه و مردانه که دارای ۸ اتاق می‌باشد، ساخته خواهد شد.
در تمام مدارس بامیان کمیتۀ شهرداری تأسیس شده که در این کمیته‌ها، شهردار، کمیتۀ سرسبزی، کمیتۀ نظافت و کمیتۀ محیط‌زیست شامل می‌باشند، در مدارس تیم والیبال ایجاد شده و در آیندۀ نزدیک مسابقات ورزشی بین تیم‌های فوتبال و والیبال نیز راه‌اندازی می‌شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.