تاریکی کابل پایان می‌یابد

گزارشگر:شنبه 1 حوت 1394 - ۳۰ دلو ۱۳۹۴

شرکت برق افغانستان (برشنا) و مسوولان محلی ولایت بغلان گفته‌اند که خط انتقال برق وارداتی ازبکستان به کابل تا شام امروز وصل می‌شود.
عبدالستار بارز، والی بغلان گفت که کارمندان شرکت برق با نیروهای امنیتی به منطقه دند شهاب‌الدین در شمال غرب شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان رفته‌اند.
او تاکید کرد کار برای وصل کردن خط انتقال برق در این منطقه به شدت جریان دارد و تا شام (۳۰ دلو) شهر کابل با برق وارداتی ازبکستان روشن mandegar-3خواهد شد.
وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برق هم گفته که کارمندان این شرکت از ساعت ۱۲ امروز کار اتصال خط برق را آغاز کرده و تا شب ۱۴۰ تا ۱۵۰ مگاوات برق به کابل خواهد رسید.
آقای توحیدی افزود که فردا جریان برق قطع خواهد شد تا بقیه برق وارداتی تا فردا شام به طور کامل به کابل انتقال یابد.
سخنگوی شرکت برق گفت که اگر مشکل امنیتی پیش نیاید، تا چهار روز دیگر پایه‌های (دکل‌های) تخریب شده کامل بازسازی خواهد شد.
مقام‌های دولتی روز ۷ دلو اعلام کردند که گروه طالبان یک پایه برق را در دند شهاب‌الدین منهدم کرده است. این گروه چند روز پس از آن یک پایه برق دیگر را هم منهدم کرد..
گروه طالبان اعلام کرده که انهدام این پایه‌ها کار این گروه نبوده، اما نیروهای دولتی گفته‌اند که طالبان راه‌های منتهی به این پایه‌ها را مین‌گذاری کرده است.
از آن زمان برق کابل قطع شد و شرکت برشنا مقدار کمی نیروی برق محصول نیروگاه‌های آبی در شرق کابل و همچنین برق حرارتی را به صورت نوبتی در اختیار مناطق مختلف کابل قرار می‌داد.
شهروندان کشور دولت را متهم به بی‌پروایی دربارۀ وصل دوبارۀ برق می‌کنند.
آنان باور دارند که نیروهای امنیتی در همان روز اول قطع برق، توانایی سرکوب طالبان و وصل پایه‌های منهدم شده را داشتند؛ اما به دلایل نا معلوم، اراده‌یی برای وصل سریع برق وجود نداشت.
شهروندان کشور می‌گویند: با آنانی‌که مخالف منافع ملی هستند و در صدد تخریب سرمایه‌های ملت؛ باید قاطعانه برخورد شود تا دیگر جرأت چنین اعمالی را نداشته باشند. اما به گفتۀ آن‌ها، انگیزه‌های قومی و سیاسی سبب می‌شود که عاملان چنین اعمال تخریبی بخشیده شوند و مجازات نگردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.