طی سه روز گذشته دو عامل انتحاری در بغلان بازداشت گردید

- ۰۸ عقرب ۱۳۹۱

پولیس بغلان با دستگیری یک عامل انتحاری همراه با یک جلیقه انفجاری توانست یکی از توطیه‌های تروریستی را خنثی کند.
این جوان طالب که یونیفورم پولیس افغانستان و یک جلیقه انفجاری به تن داشت، در ولایت بغلان دستگیر شد.
دستگیری این طالب، درپی حمله انتحاری روز جمعه در مسجدی در ولایت فاریاب صورت گرفت. در این حمله انتحاری ۴۲ تن کشته و ۵۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.
اسدالله شیرزاد، فرمانده پولیس ولایت بغلان اعلام کرد، در طی سه روز اخیر این دومین عامل انتحاری است که در این منطقه دستگیر شده است.
افسران پولیس مانع از اقدام انتحاری این جوان شدند. آنها پیراهن وی را باز کرده و جلیقه‌یی را که به تن داشت، در‌آوردند تا بتوانند این بمب‌ را بررسی کنند.
لعل محمد احمدزی، سخنگوی پولیس در شمال اعلام کرد، بیش از نیمی از کشته‌شدگان در انفجار میمنه جزو نیروهای پولیس بودند.
وی افزود: هنگامی که هموطنان ما در مراسم عید قربان که روز جمعه برگزار شد، شرکت داشتند، این عامل انتحاری خود را منفجر کرد.
او با اعلام اینکه جنرال عبدالخالق اقصای، فرمانده پولیس ولایت فاریاب نیز مورد هدف این عملیات انتحاری بوده، گفت: به محض اینکه فرمانده پولیس سوار وسیله نقلیه خود شد، این عامل انتحاری خود را منفجر کرد.
این حمله انتحاری درست قبل از آنکه رییس‌جمهور کرزی درخواست خود مبنی بر ملحق شدن  طالبان به دولت را بار دیگر تکرار کند، در ساعت ۹ صبح به وقت محلی روز جمعه مصادف با عید قربان رخ داد.
با وجود اینکه ۱۱ سال از حضور نیروهای ناتو می‌گذرد اما همچنان خشونت‌ها در کشور در حال افزایش است و این امر نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد که ۳۵۰ هزار نیروی امنیتی افغان که اغلب مورد هدف طالبان هستند، چگونه می‌توانند پس از خروج نیروهای ناتو امنیت این کشور را به دست بگیرند.
این حمله جدیدترین رویداد از سری حمله‌های انتحاری در هفته‌های اخیر علیه ارتش، مقام‌های دولت و پولیس افغانستان محسوب می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.