رأی‌زنی قطر و پاکستان دربارۀ صلح افغانستان

گزارشگر:چهار شنبه 5 حوت 1394 - ۰۴ حوت ۱۳۹۴

رییس ارتش پاکستان با امیر قطر در دوحه دیدار کرده و درباره روند سازش در افغانستان با وی به گفت‌وگو پرداخت.
راحیل شریف رییس ارتش پاکستان با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر این کشور در دوحه دیدار کرد و مسایل مربوط به امنیت و همکاری دو جانبه دفاعی میان دو کشور در این دیدار به بحث گذاشته شد.
mandegar-3همچنین روند سازش در افغانستان پیش از نشست چهارجانبه صلح در افغانستان که در کابل برگزار شد، در این دیدار میان رییس ارتش پاکستان و نخست وزیر و امیر قطر به بحث گذاشته شد.
امیر قطر بر این مسأله تاکید کرد که اسلام آباد و دوحه باید به صورت دوستانه روابط برقرار کنند.
هر دو طرف همچنین به تبادل رضایت مندی از روابط دفاعی میان دو کشور تاکید کرده و بر اهمیت بسط و گسترش چنین روابطی تاکید کردند.
امیر قطر همچنین به نقش اسلام آباد در برقراری ثبات در منطقه تاکید کرده و اقدامات ارتش پاکستان را در مقابله با تروریسم و برقراری صلح در منطقه ستود.
رییس ارتش پاکستان نیز در دیداری جداگانه با دکتر خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر و همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش قطر با آنها به گفت و گو پرداخت.
سفر رییس ارتش پاکستان به قطر درست در زمانی رخ داده که چهارمین دور مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان در کابل برگزار شد.
طالبان در قطر یک دفتر برای خود دارد و مقام‌های این گروه تاکید دارند که این مساله باید به رسمیت شناخته شود تا آنها در مذاکرات شرکت کنند.
گروه چهارجانبه صلح افغانستان در ششم فبروری در اسلام آباد نشستی را برگزار کرد.
تاریخ از سرگیری مذاکرات مستقیم میان طالبان و کابل احتمالاً در جریان دیدار مقام‌های ارشد افغانستان، امریکا، چین و پاکستان اعلام شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.