معاون وزارت دفاع در هلمند: مردم تأسیسات نظامی پاکستان را در هلمند منفجر کردند

گزارشگر:چهارشنبه 19 حوت 1394 - ۱۸ حوت ۱۳۹۴

عبدالجبار قهرمان، معاون وزارت دفاع و نمایندۀ رییس جمهور در هلمند می‌گوید، مردم ولسوالی «دیشو»ی این ولایت تأسیساتی را که شبه‌نظامیان پاکستان در خاک افغانستان ساخته بودند، بمب‌گذاری و منفجر کرده اند.
آقای قهرمان می‌گوید که شبه‌نظامیان پاکستان از دو هفته بدین‌سو با عبور از خط دیورند، در منطقۀ بهرامچه دیشو تأسیسات نظامی ساخته و بیرق این mandegar-3کشور را در این تأسیسات برافراشته بودند.
او می‌گوید که شبه‌نظامیان پاکستان قصد داشتند این منطقه را زیر ادارۀ خودشان بگیرند، ولی با واکنشی تند از سوی مردم روبه‌رو شدند. به گفتۀ او، مردم این ولسوالی آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرده اند.
این مقام ارتش می‌گوید که طالبان گروه ملا اخترمحمد منصور به شبه‌نظامیان پاکستان اجازه داده بودند تا این تأسیسات را بسازند؛ اما شمار دیگری از گروه‌های طالبان با این کار مخالف بودند و برای جلوگیری از آن به محل رفته بودند.
قهرمان به با سلام‌وطندار می‌گوید که اکنون نیروهای امنیتی کشور از حمایت کامل نیروهای هوایی آمریکا برخوردارند و اگر عملیاتی در بعضی از مناطق مرزی راه‌اندازی شود، امکان دارد این مناطق را تصرف کنند.
هلمند ۱۶۲ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد و مناطق مرزی این ولایت به دلیل ناامنی‌ها از ۱۴ سال بدین‌سو بدون مرزبان مانده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.