غنی به نمایندۀ سازمان ملل: به همکاری در پروسه انتخابات ادامه دهید/ نماینده سازمان ملل: با درک شرایط انعطاف‌پذیری داریم

گزارشگر:شنبه 7 حمل 1394 - ۰۷ حمل ۱۳۹۵

رییس‌جمهور غنی از نماینده ملل متحد برای افغانستان خواسته تا آن نهاد در عرصه انتخابات به همکاری‌های خویش با افغانستان ادامه دهد.
رییس جمهور غنی روز پنجشنبه با تادامیچی یوماموتو که اخیراْ از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان نماینده خاص آن سازمان برای افغانستان انتخاب گردیده، دیدار کرده است.
mandegar-3دراین دیدار آقای غنی گفت که حکومت به زودی نامه‌یی مبنی بر درخواست حکومت افغانستان به خاطر همکاری تخنیکی یوناما در پروسه انتخابات را به دفتر معاونت سازمان ملل متحد خواهد فرستاد.
براساس خبرنامه ارگ، نماینده جدید سازمان ملل متحد برای افغانستان خاطر نشان کرد که ملل متحد و سایر شرکای بین‌المللی با درک شرایط سیاسی و اجتماعی افغانستان به خاطر پیشرفت در این عرصه انعطاف‌پذیری دارند و آماده هر گونه همکاری می‌باشند.
این درحالی است که پیشتر یوناما گفته بود تا اصلاحات لازم در کمیسیون‌های انتخاباتی به میان نیاید، حاضر نیست یک دالر هم به پروسه انتخابات کمک کند.
در این دیدار از اصلاحات انتخاباتی سخنی به میان نیامده است.
همچنان، آقای یوماموتو در مورد تمدید ماموریت یوناما که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد براى سال ١٣٩۵ تمدید و به تصویب رسید، به رییس‌جمهور معلومات داد.
او گفت که سازمان ملل متحد مشکلات مردم افغانستان را درک می‌کند و در شرایط دشوار کارهای مهمی را به پیش می‌برد و در عرصه‌های مختلف از جمله حمایت از پروسه صلح، مبارزه با فساد و موثریت بیشتر فعالیت‌های دولت افغانستان به همکاری‌های خویش ادامه خواهد داد.
در مقابل رییس جمهور غنی ضمن این‌که از کمک و همکاری سازمان ملل متحد در عرصه‌های مختلف به افغانستان قدردانی کرده گفت که شیوه‌های همکاری جامعه بین‌المللی در افغانستان با تغییرات مثبت که حکومت افغانستان در عملکرد‌های خویش به وجود آورده است، می‌تواند موثریت بیشتر داشته باشد.
آقای یوماموتو در حال حاضر معاون نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان است و تا سه ماه آینده رسماً وظیفه خویش را منحیث نماینده خاص آن سازمان برای افغانستان آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.