طراحی لباس ویژه برای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان

گزارشگر:یک شنبه 15 حمل 1395 - ۱۴ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرده که با همکاری شرکت هومل(Hummel) دنمارک، لباس ویژه برای تیم ملی فوتبال مردان و زنان کشور طراحی کرده است.
بر روی پیراهنهای تیم ملی مردان و زنان افغانستان عکس شیر طراحی شده که فدراسیون فوتبال افغانستان گفته به دلیل جذابیت آن است.
پیراهن تیم ملی فوتبال افغانستان برای زنان و مردان در دو رنگ قرمز و سفید طراحی شده است.
کریستین سندی، رییس شرکت هومل در بارۀ این لباس گفته که زنان افغانستان مجبوراند و یا بسیاری از آن‌ها میخواهند حجاب داشته باشند.
او گفته است که این شرکت یک لباس شیک و عالی را برای فوتبال زنان افغانستان طراحی کرده و میخواهد که به این ترتیب دختران افغانستان به ورزش تشویق شوند.
او در ادامه افزوده که این شرکت در کُل، فوتبال افغانستان را در بخش لباس حمایت میکند.
سید علی کاظمی، سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان به بی بی سی گفت که هدف از طراحی این لباس فراهم کردن لباس پوشیده به دختران است و این به معنی اجباری کردن استفاده از لباس پوشیده در فوتبال افغانستان برای زنان نیست.
قبلاً از این نیز شماری از زنان فوتبالی‌ست افغانستان در مسابقات داخلی و خارجی گاهی نیمه پوشیده به میدان میآمدند.
تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در سال های گذشته رشد قابل ملاحظه‌یی داشته است. این تیم در مسابقات بانوان کشورهای جنوب آسیا برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ در بنگلادش حضور داشت و نتوانست از مرحلۀ گروهی این رقابتها صعود کند.
در سال ۲۰۱۲ در سریلانکا توانست با شکست چهار بر صفر بر پاکستان، تساوی مقابل مالدیو به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یابد و مقام چهارم را در این مسابقات به دست‌آورد.
تیم ملی فوتبال زنان افغانستان قبل از حضور در مسابقات کشورهای جنوب آسیا در سال ۲۰۱۲ در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم زنان قطر در شهر دوحه رفت و توانست این تیم را با نتیجۀ دو بر صفر شکست دهد.
این تیم در سال ۲۰۱۴ در مسابقات زنان کشورهای جنوب آسیا با توجه به این‌که ۹ بازیکن این تیم از میان افغانستانی های مقیم کشورهای ایران، امریکا و اروپایی انتخاب شده بودند و ۱۱ بازیکن دیگرش از باشگاه های فوتبال در داخل افغانستان، نتوانست نتیجه قابل قبول کسب کند.
تیم افغانستان با شکست سنگین از حریفانش بنگلادش، مالدیو و هند مرحلۀ گروهی را ترک کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.