داکتر کاظمی در مراسم سالگرد شهدای ۱۵ عقرب بغلان: سهل‌انگاری نسبت به فاجعه بغلان روند ترورها را افـزایش داد

- ۱۳ عقرب ۱۳۹۱

رهبر حزب اقتدار ملی افغانستان می‌گوید که بی‌توجهی سران دولت در بررسی پرونده «فاجعه تاریخی بغلان»، روند ترورها و قتل‌های زنجیره‌یی را افزایش بخشیده است.
داکتر کاظمی عضو مجلس  نماینده‌گان و ایتلاف ملی افغانستان، همچنان گفته است که رها کردن قاتلان و تروریستان، روحیه مردم افغانستان را تضعیف کرده است.
در مراسمی که به خاطر سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی و جمعی دیگر از نماینده‌گان مجلس و ده‌ها تن از شهدای حادثه بغلان در شهر هرات برگزار شده بود، آقای کاظمی با اشاره به مقام شامخ شهدا، مردم را به ادامه راه و اهداف شهدا دعوت کرد.
کاظمی در ادامه افزود: سید مصطفی کاظمی شخصیتی برجسته از اعضای پارلمان افغانستان بود. وی از جمله نخستین کسانی بود که با همراهانش طی یک حمله انتحاری به شهادت رسیدند.
برادر شهید کاظمی خاطر نشان کرد: به دلیل سهل‌انگاری مقامات در خصوص رسیده‌گی و شناسایی عاملان این فاجعه بزرگ تاریخی، از آن پس شاهد ترور چند نفر از اعضای پارلمان بودیم.
به اعتقاد وی این مساله باعث ایجاد ضعف در روحیه مردم افغانستان شده است، زیرا با آزادی قاتلان و تروریستان، نمی‌توانند احساس امنیت کنند.
نماینده مردم کابل در مجلس، در خصوص سرنوشت مردم افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ و خروج نظامیان خارجی گفت: ملت افغانستان باید بدانند که با علم آموزی جوانان و حضور رسانه‌های جمعی و وجود نیروهای نظامی تربیت شده و تعلیم دیده افغان و حضور ناظرین جامعه جهانی در افغانستان، نباید نگران آینده خود و خروج نظامیان خارجی باشند.
وی از مقامات افغانستان خواست تا بیش از این بر سر حفظ قدرت و مقام با یکدیگر رقابت نکنند و به دنبال چاره جویی و حل مشکلات مردم باشند و به مردم در حرکت به سمت پیشرفت و ترقی کمک کنند.
داکتر کاظمی در ادامه افزود که مردم افغانستان برای به دست آوردن آرامش و صلح باید به صورت جدی خواهان ایجاد وحدت ملی در کشور باشند و باید وحدت و انسجام ملی را در بین خود ترویج کنند.
وی اظهار داشت که مردم افغانستان از این پس باید خودشان مسوولیت اداره کشورشان را بر عهده بگیرند و این مهم زمانی نتیجه مثبت خواهد داد که وحدت ملی در بین مردم پررنگ باشد.
در ادامه این مراسم، نصرالله صادقی زاده در ارتباط با مقام شهدا و شخصیت شهید کاظمی گفت: آنان از جمله مجاهدان و کسانی بودند که برای ایجاد وحدت ملی در بین تمامی اقوام افغانستان تلاش و کوشش کردند و از جمله اولین کسانی بودند که جهاد را در بین مردم پس از اشغال شوروی زنده کردند و به مبارزات جدی پرداختند.
فاضل سانچارکی سخنگوی ایتلاف ملی افغانستان نیز در این مراسم مردم را به ایجاد فضای دوستی و برادری دعوت کرد و گفت که هیچ شهروند و تبعه افغانستان نباید از خروج خارجی‌ها از کشور نگرانی و تشویش داشته باشد، بلکه باید در کنار مسوولان و خادمان افغانستان در راه ایجاد وحدت و همگرایی تلاش کرده و از استقلال و خودکفا شدن استقبال نمایند.
سید مصطفی کاظمی، وزیر سابق تجارت، رییس کمیسیون اقتصاد ملی مجلس و سیاست‏مدار برجسته کشور، در هنگام یک مأموریت رسمی در منطقه بغلان مرکزی ولایت بغلان در شامگاه ۱۵ عقرب ۱۳۸۶ به همراه پنج عضو پارلمان و حدود صد تن از مردم محلی که تعداد زیادی از آنان را کودکان تشکیل می‏دادند، به شهادت رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.