پاکستان مهاجران افغانستان را از شهر مرزی تورخم اخراج می‌کند

گزارشگر:شنبه 21 حمل 1394 - ۲۰ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3پاکستان از تمام مهاجران افغانستان ساکن شهر مرزی «تورخم» خواسته است تا حداکثر ظرف مدت چهار روز این شهر را ترک کنند و به کشور خود باز گردند، در غیر این صورت با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.
همچنین نماینده‌گان دولت فدرال پاکستان در شهر تورخم که در مناطق قبایلی پاکستان واقع شده است، از تمام ساکنان پاکستانی این شهر خواسته تا قبل از به سر رسیدن این ضرب‌الاجل چهار روزه، تمام مستاجران افغانستانی خود را از ملک‌ها و خانه‌های‌شان بیرون کنند.
هنوز دلیل مشخصی برای این اقدام ضربتی از سوی پاکستان اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد این اقدام، بخشی از برنامۀ پاکستان برای تشدید کنترل مرزهایش با افغانستان است.
در چند ماه اخیر دولت پاکستان بارها تلاش کرده است تا مانع از رفت و آمدهای غیرقانونی در مرز تورخم شود. این سخت‌گیری‌ها اعتراض شدید افغان‌ها را به‌دنبال داشته است.
حملات تروریستی چند ماه اخیر در ایالت خیبر پختون‌خوا (ایالت هم مرز با افغانستان) از جمله حملۀ مرگ‌بار به دانشگاه باچاخان در زمستان گذشته که بیش از ۲۰ کشته برجا گذاشت، حمله به ملی‌بس حامل کارمندان دولت در شهر پیشاور و انفجار انتحاری در شهر چارسده که به فاصلۀ زمانی نسبتاً کم نسبت به یک‌دیگر رخ داد، دولت پاکستان را بر آن داشته است که سخت‌گیری‌های بیشتری علیه مهاجران افغانستان در این ایالت اعمال کند.
در برخی از این حملات تروریستی، دستگاه‌های امنیتی پاکستان مدعی شدند که عوامل این حملات با نقاطی در داخل خاک افغانستان در تماس بوده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.