امریکا به شهروندانش دربارۀ سفر به پاکستان هشدار داد

گزارشگر:یک شنبه 22 حمل 1395 - ۲۱ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3با توجه به اینکه پاکستان همچنان خشونت‌های تروریستی قابل توجهی را از جمله حملات فرقه‌یی تجربه می‌کند، امریکا به شهروندانش در خصوص تمامی سفرهای غیر ضروری به پاکستان هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری زی نیوز، وزارت امور خارجه امریکا در تازه‌ترین هشدار سفر به پاکستان که جایگزین هشدار منتشر شده در ۲۸ اوت سال گذشته میلادی شده گفت: پاکستان همچنان خشونت‌های تروریستی قابل توجهی از جمله حملات فرقه‌ای را تجربه می‌کند. چندین گروه تروریستی خارجی و داخلی به ایجاد خطر برای شهروندان امریکایی در سراسر پاکستان ادامه می‌دهند.
اگرچه سفارت امریکا در اسلام آباد و کنسولگری‌اش در کراچی به انجام خدمات کنسولی برای تمامی شهروندان امریکایی ادامه می‌دهند اما این دو مقر دیپلماتیک اغلب به خاطر شرایط امنیتی در خدماتی که می‌توانند ارائه دهند، محدود شده‌اند. کنسولگری امریکا در پیشاور دیگر خدمات کنسولی ارائه نمی‌دهد و کنسولگری امریکا در لاهور نیز به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.
وزارت امور خارجه امریکا ضمن اشاره به اینکه خشونت‌های فرقه‌ای همچنان تهدیدی جدی در سراسر کشور محسوب می‌شود و دولت پاکستان به تقویت قوانین مربوط به توهین به مقدسات ادامه می‌دهد گفت: جوامع اقلیت مذهبی قربانیان کشتارهای هدفمند و اتهامات کفرگویی و توهین به مقدسات شده‌اند.
وزارت امور خارجه امریکا که حملات مختلف از جمله حملات مسلحانه علیه تاسیسات حفاظت شده همچون تاسیسات نظامی و فرودگاه‌ها را زیر نظر دارد گفت: تروریست‌ها به دانشگاه‌ها، مدارس، گردهم آیی‌ها، عبادتگاه‌ها و بازارهای بزرگ در چندین شهر پاکستان حمله کرده‌اند.
از آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی یک عامل انتحاری در مقابل یک مرکز بهداشتی درمانی در کویته، بلوچستان جان دست کم ۱۵ تن را گرفته و ۲۵ تن دیگر را زخمی کرده، افراد مسلح به دانشگاه باچاخان در استان خیبر پختونخوا حمله کرده و جان ۲۲ تن را گرفتند و یک عامل انتحاری خودش را در پارکی در لاهور منفجر کرده که در پی آن ۷۰ تن کشته و بیش از ۳۴۰ تن زخمی شدند.
وزارت امور خارجه امریکا گفت: دولت پاکستان در پی حملات یا در واکنش به تهدیدات تدابیر امنیتی شدید را به ویژه در شهرهای بزرگ حفظ کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.