هشدار سناتوران از تبلیغات ضد دولتی طالبان در روستاها

گزارشگر:چهارشنبه 25 حمل 1395 - ۲۴ حمل ۱۳۹۵

شماری سناتوران در مجلس سنا می‌گویند که طالبان در روستاها و ولسوالی‌های دور دست کشور تبلیغات گسترده ضد دولتی را به راه انداخته و مردم را برعلیه دولت تحریک می کنند.
سناتوران هُشدار می‌دهند که اگر دولت افغانستان جلو تبلیغات سوء طالبان را در روستاها و ولسوالی‌های دور دست نگیرد، مردم باور خود را نسبت به mandegar-3دولت بیشتر از پیش از دست خواهند داد و زمینه همکاری آنان با طالبان فراهم می شود.
لطف الله بابا یکی از اعضای مجلس سنا گفت: « طالبان تبلیغات گسترده ضد دولتی در قریه‌ها و مناطق دور دست به راه انداخته اند و مردم را به خود جلب کرده اند؛ در بسیاری از مناطق دور دست خانه ای نیست که نفر شان عضویت گروه طالبان را نداشته باشد».
آقای بابا افزود: این تبلیغات باور مردم را بالای دولت کم کرده است و اگر دولت توجه نکند با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
جمعه الدین گیانوال دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: « در قریه‌ها، تبلیغات طالبان بر علیه نظام آغاز شده است و می گویند که افغانستان اشغال شده می‌باشد».
آقای گیانوال افزود: طالبان به مردم می گویند که شما در انتخابات شرکت کردید، اما نتیجه اش را امریکا مشخص کرد نه آرای ریخته شده در صندوق‌ها و امریکا می‌خواهد افغانستان را در اشغال خود داشته باشد.
به گفتۀ سناتوران، اظهارات اخیر اوباما در کابل در پیوند به ادامه کار حکومت وحدت ملی نیز زبان تبلیغات طالبان را گویا تر ساخته است.
از سویی هم، برخی سناتوران با اشاره به تشدید جنگ و ناامنی‌ها در کشور و بی نتیجه ماندن روند صلح در کشور از دولت می‌خواهند که طالبان را با جدیت کامل سرکوب کنند؛ زیرا این گروه به صلح حاضر نمی‌شوند و بر کشتار مردم ادامه می‌دهند.
اعضای مجلس سنا تاکید دارند که حکومت باید به وعده‌هایی که در جهت اصلاح نظام انتخاباتی و مبارزه با فساد به مردم داده اند عمل کنند و نگذارند که فاصله ملت و دولت بیشتر شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.