اعتراض تخاری‌ها: قاتل عضو شورای ولایتی دستگیر شود

گزارشگر:شنبه 28 حمل 1395 - ۲۷ حمل ۱۳۹۵

جسد عین‌الدین رستاقی، عضو شورای ولایتی تخار شام روز پنج‌شنبه به تالقان، مرکز تخار رسید. بر بنیاد گزارش‌ها این عضو شورای ولایتی روز گذشته توسط افراد پیرم‌قل ضیایی، معاون حزب جنبش کشته شد.
ده‌ها تن از زنان و مردان ولسوالی رستاق تخار در حالی‌ که پیکر این عضو شورای ولایتی را حمل می‌کردند در پی شکستن درِ ورودی ساختمان ولایت بودند تا وارد محوطۀ آن شوند.
mandegar-3آنان علیه پیرم‌قل، والی تخار و مقام‌های محلی این ولایت شعار می‌دادند و می‌گویند که اگر قاتل این رویداد دستگیر نشود، پیکر این وکیل را در روبه‌روی ولایت دفن خواهند کرد.
باشنده‌گان رستاق می‌گویند که پیرم‌قل زندان شخصی دارد و آنان پیش از این بارها از مقام‌های محلی خواهان حفاظت از مردم محل در برابر این فرمانده شده بودند.
با این حال نورمحمد حکیمی، فرمانده پولیس تخار می‌گوید که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.
اما پیرم‌قل ضیایی می‌گوید که او هیچ خصومتی با عین‌الدین رستاقی نداشته است. او در صحبتی با سلام‌وطندار می‌گوید که علیه‌اش توطیه شده و اشخاصی می‌خواهند این گونه او را بدنام کنند.
در رویدادی دیگر قهار خرمایی، فرمانده شاهراه کندز حوالی صبح دیروز با سه تن از همراهانش در روستای سینگاب فرخار کشته شده است. فرمانده پولیس تخار در این زمینه می‌گوید که بازجویی‌ها به خاطر دستگیری عامل این رویداد نیز آغاز شده است.
به گفته منابع محلی، عبدالقهار خرمابی برای حل تنش‌های قومی به زادگاهش ولسوالی فرخار رفته بود که در برگشت در یک کمین کشته شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.