سرزنش پنتاگون به خاطر شکست پروژه «بُز»

گزارشگر:یک شنبه 29 حمل 1395 - ۲۸ حمل ۱۳۹۵

برخی از قانونگذاران امریکایی به دنبال بررسی و کنکاش در هزینه‌های هنگفت پنتاگون در راستای بازسازی افغانستان به خصوص ناکامی در پروژه چند میلیون دالری “بُز” برای بهبود نساجی در این کشور جنگ زده هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان سپکو، رییس اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سیگار، درباره ابتکارعمل وزارت دفاع اعلام کرده است که گمان می‌رود بزهای ایتالیایی و تاجیک که قرار بود در مزرعه‌یی برای تولید منسوجات برای بهبود پارچه کشمیر افغانستان استفاده شوند، خورده شده‌اند! این مساله باعث تعجب سیاستمداران حاضر در پنل بررسی این مساله شد.mandegar-3
با این حال، به گفته سپکو در شهادت کتبی خود به کمیته فرعی نظارت و تحقیق در سرویس‌ نیروهای مسلح، برخی از بزهای نگهداری شده در انبار مزرعه به بیماری یون که مسری و مرگبار است، مبتلا شدند، که این بیماری می‌تواند تمام گله را از بین ببرد.
علاوه بر این، مزرعه مذکور بیش از حد کوچک بوده که جا برای چرای کافی وجود نداشته است.
جکی اسپیر، یکی از اعضای کنگره پس از بیان طنزی درباره این مساله گفت: ساخت ژاکت کرکی گرم نه کلیدی‌ترین پروژه برای به بهبود وضعیت اقتصادی در افغانستان بوده و نه این پروژه در تخصص (پنتاگون) قرار داشت.

سپکو بارها پروژه “بز” ۱ /۶ میلیون دالری را به عنوان یکی از نمونه‌های هدر رفتن بودجه در افغانستان و نشان‌دهنده رویکرد نامناسب امریکا برای توسعه اقتصادی در افغانستان اعلام کرده است.
واشنگتن حدود یک تریلیون دالر در مبارزه و بازسازی در طول سال‌های حضورش در افغانستان صرف کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.