گزارش لحظه به لحظه سیا از قتل بن لادن پنج سال بعد

گزارشگر:سه شنبه 14 ثور 1395 - ۱۳ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3سازمان استخبارات مرکزی ایالات متحده امریکا (سیا) به مناسبت سالگرد عملیات کشتن اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده، از جریان این عملیات در تویتر گزارش لحظه به لحظه داده است، اما پنج سال بعد از عملیات.
سازمان استخبارات مرکزی ایالات متحده امریکا (سیا) با استفاده از هشتگ (#UBLRaid) جزئیات حمله اول می سال ۲۰۱۱ علیه اسامه بن لادن را طوری در تویتر لحظه به لحظه گزارش داده است که گویا در زمان واقعی اتفاق بیفتد.
اسامه بن لادن، موسس شبکه تروریستی القاعده به تاریخ دوم می سال ۲۰۱۱ در شهر ایبت آباد پاکستان توسط نیروهای ویژه امریکایی کشته شد.
سازمان سیا گفت: «در پنجمین سالگرد عملیات کشته شدن اسامه بن لادن، ما از این عملیات به شکلی توییت می‌کنیم که گویا این اتفاقات همین امروز می‌افتند.»
این توییت‌ها شامل تصویر جدید بارک اوباما و دیگر مقام‌های بلندرتبه ایالات متحده امریکا در «اتاق وضعیت» است که در حال تماشای عملیات علیه بن لادن هستند.
در یکی از توییت‌ها گفته شده: «۱:۵۱ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (EDT) – هلیکوپترها به مقصد ساختمانی در ایبت آباد پاکستان از افغانستان حرکت کردند.»
در توییت دیگر آمده است: «۳:۳۰ بعد از ظهر (EDT) – دو هلیکوپتر در مجتمع [بن لادن] در ایبت آباد پاکستان فرود آمدند. یکی تصادم کرد، اما عملیات بدون تاخیر و یا جراحت ادامه دارد.»
همزمان با این اقدام سیا، جان برینن رئیس این سازمان استخباراتی هشدار داد که القاعده به عنوان یک تهدید باقی مانده است و گروه خود خوانده داعش تنها یک سازمان نه بلکه یک پدیده است.
برینن به شبکه «ان بی سی» گفت: «ما بخش بزرگ القاعده را تخریب کردیم. این سازمان کاملاً از بین نرفته است. بنابراین، باید روی این تمرکز کنیم که این شبکه چه کرده می‌تواند.»
رئیس سازمان سیا افزود که ازبین بردن رهبر گروه داعش «تاثیر بزرگی» بر این گروه خواهد داشت: «حالا پدیده جدید (داعش) چالشی برای ما در سال‌های پیش رو خواهد بود.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.