جـابجـاسـازی طالبـان در شمال مستند شد

گزارشگر:شنبه 18 ثور 1395 - ۱۷ ثور ۱۳۹۵

مقامات ولایت پروان از دستگیری ۱۰۰ طالب در سالنگ جنوبی خبر داده و گفته‌اند که عملیات طالبان در این ولایت شکست خورده است.
امین‌الله شکوری معاون شورای ولایتی پروان به رسانه‌ها گفته که نیروهای کشفی و استخباراتی در پایان هفته گذشته دو بس حامل طالبان را در منطقه سالنگ جنوبی متوقف کرده و تمام مسافران آن را به اتهام همکاری با طالبان دستگیر کردند.
mandegar-3معاون شورای ولایتی پروان، این ولایت را گذرگاه طالبان عنوان کرد و گفت: طالبان با استفاده از روش‌های مختلف تاکنون توانسته‌اند از طریق این ولایت به سمت ولایت‌های شمالی بروند.
وی با بیان اینکه دو ماه پیش قندوز توسط طالبان سقوط کرد اظهار داشت: سال گذشته طالبان با تراکتور به سمت آن شهر می‌رفتند.
شکوری تأکید کرد که سال گذشته تا ۱۰ طالب در یک تراکتور سوار می‌شدند و از ولایت‌های شرقی و جنوبی به سمت شمال می‌رفتند.
امین‌الله شکوری اظهار داشت: اکنون روند انتقال طالبان از ولایت‌های شرقی و جنوبی تسریع یافته است، طالبان حتی با بس مسافربری نیز انتقال می‌یابند.
وی بیان اینکه مسافران دو بس که عصر روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند، مسلح نبودند، گفت: تسلیح آنها در ولایت‌های شمالی کار سختی نیست، زیرا بیشتر تسلیحات نظامی شبه‌نظامیان از طریق راه‌های قاچاقی به این ولایت‌ها انتقال می‌یابد.
سلام و عرض ادب و احترام :

جاوید کوهستانی آگاه نظامی در این باره گفت: من بارها در مطبوعات گفته بودم جنگ در شمال پروژه است و شمال به وزیرستان تبدیل مى‌شود و کسانى از داخل آن را حمایت مى‌کنند.
او افزود: چهارشنبه ۴٠ نفر جنگ‌جوى مناطق مرزى که به شمال انتقال مى‌شدند در پوسته تلاشى پل گلبهار که در موتر انتقال مواشى (گوسفند) با مهارت جابجا شده بوند و راهى شمال بودند دستگیر شدند و همزمان ٧٠ تن از همین قماش در پروان و تعدادى در سالنگ شناسایى و دستگیر شدند.
به گفته او، این افراد براى پیوستن به صفوف طالبان به شمال مى‌رفتند و احتمال موجودیت افراد انتحارى در بین‌شان بیشتر است.
این آگاه نظامی گفت که این افراد از ولایات جنوب- شرقى افغانستان و تعدادى هم اتباع پاکستانى اند.
او از رهایی این افراد هشدار داده است.
پیش از این به تکرار از جابجا سازی طالبان در شمال سخن گفته شده بود. اما این نخستین‌بار است که افرادی به اتهام پیوستن به صفوف طالبان در شمال دستگیر می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.