شمار آواره‌گان در آلمان به وضوح درحال کاهش است

گزارشگر:سه شنبه 21 ثور 1395 - ۲۰ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3شمار آواره‌گان در آلمان در حال کاهش است. آن گونه که وزارت داخله این کشور روز دوشنبه، در برلین اعلام کرد، در ماه اپریل ۱۵٫۹۴۱ پناهجو ثبت و راجستر شده اند.
این در حالی است که تعداد پناهجویان در ماه مارچ به ۲۰٫۶۰۸ و در ماه فبروری به ۶۱٫۴۲۸ تن می رسید.
در ماه دسمبر سال ۲۰۱۵، حدود ۱۲۷٫۳۰۰ آواره برای بار نخست ثبت و راجستر شدند. اما به گفتۀ ادارۀ فدرال مهاجرت و آوارگان آلمان، مکرر پیش آمده که آوارگان دو بار این روند را پشت سر گذاشته اند.
اما شمار تقاضاهای پناهندگی در حال افزایش است، گرچه سرعت آن در مقایسه با ماه گذشته کمتر شده است. در ماه اپریل در مجموع ۶۰٫۹۴۳ تقاضای پناهندگی به اداره مهاجرت آلمان ارائه شده است.
در ماه مارچ تعداد این درخواست ها، ۹۶۸ مورد کمتر از اپریل بود. بیشتر آوارگانی که برای نخستین بار درخواست پناهندگی داده اند، از کشورهای سوریه، افغانستان و عراق بوده اند.
فقط شهروندان سوریه در ماه اپریل، ۲۵٫۸۹۱ تقاضای پناهندگی به اداره مهاجرت تسلیم کرده اند.
شمار تقاضاهای پناهندگی که به آن ها رسیدگی شده، در مقایسه با ماه پیش اندکی کاهش یافته است.
ادارۀ مهاجرت آلمان در ماه مارچ در مورد ۴۹٫۳۰۳ درخواست پناهندگی تصمیم گرفت، اما در ماه اپریل این تعداد به ۴۴٫۳۹۵ مورد کاهش یافت.
به این ترتیب، شمار تقاضاهای پناهندگی که به آن‌ها رسیدگی نشده است، اندکی افزایش یافته است.
در ماه اپریل ادارۀ مهاجرت آلمان باید به ۴۳۱٫۹۳۳ درخواست پناهندگی رسیدگی می‌کرد، یک ماه پیش از آن شمار این درخواست‌ها ۴۰۹٫۱۱۳ مورد بود.
افزون براین ۲۱٫۵۵۷ تن در ماه اپریل به عنوان آواره به رسمیت شناخته شدند و ۴٫۱۱۶ تن «حفاظت فرعی» دریافت کردند. تقاضاهای پناهندگی ۱۰٫۵۸۹ پناهجو رد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.