۱۰۱ عملیات هوایی در ۲۴ ساعت

گزارشگر:ابوبکر مجاهد/ چهارشنبه 22 ثور 1395 - ۲۱ ثور ۱۳۹۵

نیروهای هوایی کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ عملیات را بر مراکز گروهای‌ تروریستی و طالبان در ولایات انجام داده‌اند.
سخنگویان نهادهای امنیتی دیروز (سه شنبه۲۱ ثور) در یک نشست خبری با ابراز این مطلب همچنان گفته‌اند که عملیات بهاری طالبان با شکست مواجه شده است.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در این نشست گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای امنیتی کشور ۱۸ عملیات در ۱۲ ولایت انجام داده‌اند و mandegar-3تلفات سنگین را به دشمن وارد کرده اند. در ولایات ننگرهار، کندز، غزنی، بغلان، هلمند و… شمار زیادی از افراد دشمن کشته و ۱۱ تن‌شان بازداشت شده‌اند.
آقای وزیری با بیان این‌که توجه بیشتر نیروهای امنیتی به عملیات شبانه است، افزود: نیروهای کومندوی کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ عملیات و نیروهای هوایی کشور ۱۰۱ عملیات را بر مراکز دشمنان اجرا کرده‌اند که تلفات سنگین بر دشمن وارد شده است.
همچنان، تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: علی‌حیدر گیلانی فرزند سیدیوسف گیلانی نخست وزیر پیشین پاکستان در یک عملیات ویژۀ قطعات خاص امنیتی در ولسوالی گیانی ولایت پکتیا؛ از چنگ گروه القاعده آزاد ساخته شده است.
علی حیدر گیلانی فرزند سید یوسف گیلانی سه سال پیش توسط گروه‌ القاعده از پاکستان ربوده شده بود.
آقای غورزنگ افزود: علی‌حیدر گیلانی به زودی از طریق تماس‌های دیپلوماتیک در پاکستان به فامیلش تسلیم داده خواهد شد.
او همچنان اضافه کرد: دولت افغانستان از پاکستان توقع دارد تا بر وعده‌هایش در مورد گفت‌وگوهای صلح صادقانه عمل کند.
آقای غورزنگ بن‌بست در مذاکره صلح با حزب اسلامی را تکذیب کرده افرود: گفت‌و‌گوهای صلح با نماینده‌های حزب اسلامی جریان دارد و با رییس این جزب نیز شریک ساخته شده تا هردو طرف به یک تفاهم برسند.
از سویی دیگر، صدیق صدیقی سخنگو وزارت داخله با بیان این‌که‌ شب گذشته ۳۱ عملیات انجام شده، گفت: در این عملیات‌۹۹ تن از افراد دشمن کشته و در ولسوالی‌های شاولی‌کوت و میوند کندهار تلفات سنگین به دشمن وارد شده است.
به‌گفتۀ او، عملیات تصفیه‌یی که در مربوطات ولسوالی مردان و مسیر شهرهای ولایت جوزجان راه‌ اندازی شد، ۳۵ تن افراد دشمن کشته و ۱۰۰ کیلوگرام مواد منفجره، ۲ میل راکت انداز، ۴۲ دانه مرمی راکت، ۳۰ مرمی هاوان، ۱۸ میل اسلحۀ مختلف نوع و ۱۴ عراده موتر سایکل به دست نیروهای امنیتی افتاده است.
او گفت: در یک عملیات‌ در ولسوالی‌های غوریان، رباط‌سنگی و گُلران ولایت هرات راه اندازی شده بود، ۴ تن افراد دشمن کشته ۴ میل اسلحه به دست نیروهای امنیتی افتاده است و در ولایت ننگرهار فردی که مسوول مالی گروه طالبان بود با یک چک چند میلیون کلدار بازداشت شده است.
سخنگوی وزارت داخله اضافه کرد: عملیات جداگانه تصفیه‌یی که در مربوطات ولسوالی چادر دره ولایت کندز انجام شد، ملاجبار فرد کلیدی طالبان با ۱۵ تن دیگر کشته شده، ۵ میل کلاشینکوف ۱ میل هاوان به دست نیروهای امنیتی افتاده و در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند ۱۴ تن افراد دشمن کشته شده،۱۳ تن مجروح شده اند.
او ادامه داد: در عملیات نیروهای پولیس در ولسوالی پل علم ۱۴ کیلوگرام مواد امونیم نایتریت که در ساخت‌ سازی ماین‌های کنار جاده‌یی استفاده می‌شود به دست نیروهای امنیتی افتاده و عملیات عمری«چادری» طالبان به شکست مواجه شده است.
او افزود: روزی گذشته یک عراده موتر نوع لاری که پلیت پاکستانی داشت و راننده آن نیز شهروند پاکستانی بود ۲۷۰۰ کیلوگرام امونیم نایتریت در این عراده در میان میوه تازه جابجا شده بود که به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.
گروه طالبان از امونیم نایتریت در ساخت وساز ماین‌های کنار جاده‌یی استفاده می‌کنند که تا هنوز شمار زیاد قربانی گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.