قهرمان فری‌فایت: جوانان در قبال کشور مسوولیت دارند

گزارشگر:ننگیالی عثمانی/ سه شنبه 4 جوزا 1395 - ۰۳ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3لطفاً خود را معرفی کنید؟
جان محمد «جهد» یکتن از قهرمانان فری فایت از ولایت بغلان هستم. فعلاٌ در دانشجوی رشتۀ ادبیات انگلیسی، ریس اتحادیۀ قهرمانان ورزش فری فایت و هم‌چنان آمر برگذار کنندۀ مسابقات مربی‌گری یکی از کلپ‌های خصوصی در ولایت خود می‌باشم. مدت ۱۷ سال می‌شود که رو به ورزش آورده‌ام و مدت هفت سال است که به شکل ترینر تیم ملی ایفای وظیفه می‌کنم.
ورزش را از کجا آغاز کردید؟
در آغاز من ورزش اوشو تمرین می‌کردم، بعدها ورزش فری فایت را فراگرفتم، به این دلیل که ورزش فری فایت را ورزش جوان‌مردانه و رزمی می‌پنداشتم و وافعاٌ هم همین‌طور است. مسابقات فری فاست به شکل بین‌المللی برگذار می‌شود و یک رشته بسیار قوی است. باید بگویم که بازمحمد مبارز همیشه برای من یک الگو و مشوق تمرین در این رشته بوده‌است.
دربارۀ دست‌آوردهای ورزشی‌تان برای خواننده‌گان روزنامۀ ما معلومات بدهید؟
وقتی عضو تیم ملی ووشود بودم، چندین‌بار در مسابقات المپیک اشتراک کردم و چند مدال نیز از این مسابقات دارم که شامل دو کپِ بهترین ورزشکار از طرف جنرال صاحب ظاهر «اغبر» می‌شود. در رشتۀ فری فایت هشت مدال طلا از داخل کشور و چهار مدال نقره هم از خارج کشور دارم. در سال ۲۰۱۵ از کشور آذربایجان هم یک مدال طلا و یک کپ قهرمانی نیز شامل دست‌آوردهایم می‌شود فعلاً در وزن ۵۶ کیلوگرام قهرمان هستم.
چه طرح و برنامه‌یی برای ورزشکارن بعلان روی دست دارید؟
فعلاٌ نامزد پُست آمریت ورزشی معارف بغلان هستم، اگر موفق به احراز این پُست شوم، به‌طور نمونه در نطر دارم تا ورزشکاران را آماردۀ سفر برای مسابقات ورزشی به کشور ارمنستان و آذربایجان کنم تا باشد قهرمانان ولایت بغلان در این مسابقات از تجارب خوب برخوردار شوند و دست‌آوردهای کسپ کنند. تبدیل‌شدن ورزش به فرهنگ در ولایت بغلان از برنامه‌های دیگرم است که اگر زنده‌گی بود روی آن کار خواهم کرد.
از دید شما یک قهرمان ورزشی دارای کدام خصوصیات باشد؟
قهرمان، سختی‌ها و مشکلات زیادی را باید برای به دست‌آوردن این مقام مقدس تحمل کند تا بتواند دست‌آوردی برای کشورش به ارمغان بیاورد. قهرمان باید الگوی اخلاق باشد، باید کبر و غرور نداشته باشد و از مقام قهرمانی خود سوء استفاده نکند، ورزش باید برای بالابردن میزان خلق و خوی نیک باشد.
پیشنهاد شما برای بهبود فعالیت‌های ورزشی به دولت چیست؟
دولت باید توجه معنوی و معادی بالای ورزشکاارن داشته باشد، افتخارآفرینی کار ساده‌یی نیست، اگر یک قهرمان دست‌آوردی به کشور کسپ می‌کند، تنها برای خودش نیست برای همۀ کشور است، ما بالای وزرشکاران خود اعتماد داریم حتا اگر بالای‌شان سرمایه‌گذاری شود، می‌توانند جهان را از تکان دهند، از مسولان انتظار داریم که برای ورزشکاران کمک کنند؛ این‌جا ضروری می‌دانم که از آقای ظاهر اغبر صمیمانه سپاس‌گزاری کنم که همیشه ورزشکاران را در کُل تشویق و ستایش کرده است.
پیام‌تان برای جوانان چیست؟
جوانان به هر ورزشی که علاقه‌مند هستند ورزش کند، ورزش انسان را از کارهای نا مشروع دور می‌کند، با ورزش می‌توانیم محبوبیت و شهرت نیک برای کشور خود کسب کنیم، کشور به نیروی جوان نیاز دارد، جوانان مسوولیت دارند تا از طریق ورزش و تحصیل به کشور خدمت کنند.
ممنون که فرصت گذاشتید.
از شما هم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.