رییس اجرایی در دیدار با نماینده امریکا: پاکستان به عهدش وفا نکرد

گزارشگر:یک شنبه 23 جوزا 1395 - ۲۲ جوزا ۱۳۹۵

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور در دیدار با نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان به شدت از سیاست دوگانه اسلام آباد در روند صلح افغانستان انتقاد کرده است.
ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که داکتر عبدالله دیروز در دفترکارش با آقای ریچارد اولسن نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای mandegar-3افغانستان و پاکستان دیدار و گفت‌وگو نموده است.
رییس اجرایی، با تشکر از همکاری‌های همیشگی ایالات متحده و سفرها و تلاش‌های آقای اولسن، یکباردیگر بر حقانیت موضع افغانستان در مبارزه با تروریزم و نیاز به همکاری صادقانه پاکستان در مبارزه با دهشت افگنی به عنوان دشمن انسانیت و صلح و ثبات منطقه و جهان تاکید کرده است.
وی تصریح نموده :»حکومت افغانستان با تمام توان تلاش کرد تا با همکاری صادقانه با پاکستان روند صلح در کشور را تسریع بخشد، ولی متاسفانه حکومت پاکستان به وعده‌های خویش عمل نکرد و رهبر طالبان نیز در خاک پاکستان به قتل رسید.».
داکتر عبدالله افزوده:» توقع حکومت و مردم افغانستان این است تا حکومت پاکستان عملاً علیه طالبان و شبکه حقانی دست به عمل شود و در راه رسیدن به صلح در منطقه و جهان ما را یاری رساند».
رییس اجرایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخته که حکومت افغانستان با تمام قوت با تروریست‌ها در سراسر کشور درحال جنگ است و با در نظرداشت فرصت‌های ایجاد شده بعد از کشته شدن رهبر طالبان، آماده است برای صلح نیز کارکند.
در همین حال نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان نیز درباره سفراخیرش به اسلام آباد و مذاکرات با حکومت و مسوولین پاکستانی بعد از هدف قرارگرفتن رهبرگروه طالبان صحبت نموده و براصل همکاری صادقانه میان دوکشور در مبارزه با دهشت افگنی و همچنان استقرارصلح و ثبات تاکید کرده است.
در این نشست همچنان آقای اولسن در باره روابط و همکاری‌های افغانستان و ایالات متحده،‌ کنفرانس‌های وراسا و بروکسل،‌ آخرین پیش‌رفت‌ها و تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان و روابط منطقه‌یی افغانستان با رییس اجرایی کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.