عزم طالبان به حملات گسترده در کابل

گزارشگر:چهارشنبه 26 جوزا 1395 - ۲۵ جوزا ۱۳۹۵

منابع استخباراتی خبر داده‌اند که طالبان قصد دارند در چند روز آینده بالای ستره محکمه، لوی سارنوالی، محکمه استیناف و قرارگاه‌های امنیتی شهر کابل و دفاتر محاکم ولایتی حمله کنند.
منابع امنیتی که نخواسته‌اند نامی از آن‌ها گرفته شود، به خبرگزاری رصد گفته‌اند که شورای رهبری طالبان ۲۰ فرد انتحاری را که توسط شخصی بنام mandegar-3مولوی صمدالله رهبری می‌شود، آماده‌ی حملات انتقام‌جویانه از اعدام ۶ تن از اعضای طالبان و شبکه القاعده، از سوی حکومت، کرده است.
این منابع گفته‌اند که نصرت معاون والی نام‌نهاد این گروه برای ولایت لوگر شخصی به‌نام تور عبدالله که هم اکنون در ولسوالی برکی برک است را توظیف کرده تا مواد انفجاری و مهمات لازم برای حملات را از لوگر به شهر کابل انتقال دهد.
پس از حملات مرگبار بالای ریاست حفاظت از رجال برجسته از سوی گروه طالبان که ۶۴ کشته و ۳۴۷ زخمی برجای گذاشت، رییس‌جمهور غنی به محاکم قضایی دستورداد تا حکم اعدام را بالای اعضای گروه طالبان و شبکه‌های تروریستی، اجرا کنند.
حکومت افغانستان پس از دستور رییس‌جمهور غنی ۶ نفر از اعضای گروه طالبان، شبکه‌ی حقانی و القاعده را که زندانی بودند، اعدام کرد.
طالبان پس از اجرای این حکم، حکومت را تهدید کرد که بالای اداره‌های قضایی حمله می‌کند.
پیشتر طالبان بالای کارمندان محاکم قضایی ولایت میدان وردک، غزنی و ولایت لوگر حمله کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.