طالبـان بیشتـر از ۲۰ مسافـر را در گـرشک ربـودند

گزارشگر:چهارشنبه 2 سرطان 1395 - ۰۱ سرطان ۱۳۹۵

طالبان حدود ۲۰ تن از مسافران مسیر کندهار ـ هرات را صبح دیروز از ولسوالی گرشک هلمند ربودند.
عمر زواک، سخنگوی والی هلمند می‌گوید که این مسافران مشخصاً از منطقۀ مهاجربازار این ولسوالی ربوده شده اند. به گفتۀ آقای زواک ربوده‌شده‌ها، مسافران چهار موتر بوده اند.
به گفتۀ آقای زواک احتمال می‌رود که در میان ربوده‌شده‌ها نظامیان نیز شامل باشند.
mandegar-3سخنگوی والی هلمند می‌گوید که نیروهای امنیتی به منطقه اعزام شده اند و تلاش‌ها برای آزادی مسافران آغاز شده است.
طالبان مسؤولیت این رویداد را به عهده گرفته و می‌گویند که شمار این مسافران ۲۷ تن است. آنان در اعلامیه‌یی که به رسانه‌ها فرستاده شده می‌گویند که افراد غیرنظامی را آزاد می‌کنند، اما کارمندان نهادهای امنیتی را به دادگاه‌های‌شان راجع خواهند کرد.
قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگوهای طالبان در این اعلامیه می‌گوید که بر بنیاد اطلاعات از پیش گزارش‌شده این مسافران را ربوده اند و آنان را به مکانی امن منتقل خواهند کرد.
اما یکی از مقام‌های امنیتی که نخواست نامش فاش شود به سلام‌وطندار گفته که شمار این مسافران ۲۵ تن است و طالبان آنان را به منطقۀ باباجیِ حوزۀ چهارم گرشک منتقل کرده اند.
این گروه حدود ۱۹ روز پیش ۹ مسافر را از مسیر کندهار ـ کابل ربود و یک روز پس از آن نیز از مسیر کندز ـ تخار بیش از ۵۰ مسافر ربوده شد.
این رویدادها موج گسترده‌یی از نگرانی شهروندان را به‌همراه داشت و باشنده‌گان در راهپیمایی‌های گوناگون در سراسر کشور، خواهان گذاشتن نقطۀ پایان به این رخدادها شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.