رییس و قوماندان سرحدی میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی برکنار شدند

گزارشگر:شنبه 5 سرطان 1395 - ۰۴ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3رییس میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی و قوماندان سرحدی این میدان، به دلیل سهل‌انگاری در انجام وظیفه از سوی رییس‌جمهور غنی برکنار شدند.
شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌گوید، این افراد پس از آن برکنار شدند که برای بررسی مشکلات میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی از سوی رییس‌جمهور، یک هیات توظیف شده بود.
به گفته او: این هیات نتیجه بررسی خود را در گزارشی به ریاست جمهوری ارایه کرد و محمد اشرف غنی، قبل از سفر به ازبکستان این گزارش را استماع و سپس دستور برکناری رییس و قوماندان سرحدی میدان‌هوایی کابل را صادر کرد.
در گزارشی که سردار محمد روشن، رییس کمیسیون بررسی همه‌جانبۀ میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به رییس‌جمهوری ارایه کرده آمده است که در بخش امنیتی، ارگان‌های امنیتی متعدد بوده و تداخل وظیفوی در میان‌شان وجود دارد و هم‌چنان تعدد دفاتر در میدان، راه را برای قاچاق باز کرده است.
در این گزارش، موجودیت ذخایر تیل قراردادی‌ها از نگاه امنیتی و انحصار قراردادهای تیل توسط سه شرکت، مایه نگرانی دانسته شده است.
محمد اشرف غنی گفته است که گزارش کمیسیون تثبیت کرده که هر سه قرارداد تیل میدان هوایی، مشکلات جدی حقوق دارند و این قراردادها، پس از بررسی و مشوره با وزارت‌ عدلیه و دادستانی کُل، فسخ و دوباره تنظیم شوند.
معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری گفت که به دنبال برکناری این دو تن، محمد اشرف غنی دستور داده تا بَست ریاست میدان‌هوایی به اعلان سپرده شود و هم‌چنان وزارت داخله، سه تن از افسران خود را برای قوماندانی سرحدی این میدان معرفی کنند تا یکی از آن‌ها انتخاب شوند.
به گفته آقای مرتضوی: رییس‌جمهور دستور داده است تا تمامی کارمندان میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی که بیش از ۵ سال، کار کرده‌اند، از وظیفه‌های‌شان برکنار و به جای آن‌ها، افراد دیگر گماشته شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.