«تراپ و اسکیت» شامل ورزش‌های المپیکی افغانستان شد

گزارشگر:یک شنبه 6 سرطان 1395 - ۰۵ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3برای نخستین‌بار «تراپ و اسکیت» نوعی از ورزش تیراندازی، شامل ورزش‌های المپیکی در افغانستان شد.
محمد حنیف، سکر‌تر جنرال کمیتۀ ملی المپیک، به آژانس خبری پژواک گفت که تراپ و اسکیت به عنوان نوعی از ورزش تیراندازی در چوکات فدراسیون نشان‌زنی افغانستان، ایجاد شده است.
به گفته او، کمیتۀ ملی المپیک افغانستان، تلاش می‌کند تا پس از این، تیم‌هایی از افغانستان در این رشتۀ ورزشی آموزش ببینند و در مسابقات مختلف داخلی و بین‌المللی شرکت کنند.
جواد فضلی رییس کلب تراپ و اسکیت کابل، که به‌طور رسمی به عنوان معاون فنی فدراسیون نشانه‌زنی کشور معرفی شد، گفت که کلپ تراپ و اسکیت کابل را، حدود ۱۲ سال قبل ایجاد کرده است.
آقای فضلی گفت که در این مدت، ده‌ها تن را به شکل مسلکی در این زمینه آموزش داده است.
فضلی افزود: «حالا که عضویت فدراسیون نشانه‌زنی را کسب کردیم، تلاش می‌کنیم تا با درخشش خوب در سطح جهانی، مدال‌های طلا و نقره را برای کشور خود بیاوریم.»
معاون فنی فدراسیون نشانه‌زنی، خاطرنشان کرد که در حال حاضر ۶۰ تن از ورزشکاران ورزیده و با امکانات لازم، آمادۀ برگزاری مسابقات داخلی و شرکت در رقابت‌های بین‌المللی می‌باشند.
بر پایۀ معلومات آقای جواد فضلی، تراپ و اسکیت به عنوان نوعی از ورزش تیراندازی؛ در حالت‌های خوابیده، نشسته و ایستاده و در مسافت‌های ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۳۰۰ متر برگزار می‌شود که برای مسافت ۱۰ متر، از سلاح بادی استفاده می‌شود و در مسافت‌های بیشتر، سلاح خفیف مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
در این رشته، بشقابک‌های مخصوص به‌طور پی‌درپی، توسط دستگاه پرتاب بشقابک که تراپ نامیده می‌شود، پرتاب می‌گردد و ورزشکار با استفاده از یک اسلحۀ ویژه، این بشقابک‌ها را هدف قرار می‌دهد.
در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی، رشتۀ تراپ به عنوان اولین رشته از گروه اهداف پروازی در انگلستان ایجاد شد. در ابتدا این ورزش با تیراندازی به کبوتران زنده‌ای انجام می‌شد که از قفسی‌‌ رها می‌شدند. نام تراپ به معنی تله (تلک یا دام) نیز از‌‌ همان زمان باقی مانده است.
تراپ و اسکیت، در سال ۱۸۹۶ به عنوان یک ورزش المپیکی شناخته شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.