حکومت وحدت ملی: حادثۀ لندن ضرورت مبارزۀ جهانی با تروریسم را برجسته می‌سازد

گزارشگر:چهار شنبه 3 جوزا 1396 - ۰۲ جوزا ۱۳۹۶

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی کشور حمله تروریستی در شهر منچستر بریتانیا که دست‌کم ۲۲ کشته و ۵۹ زخمی برجای گذاشت را به شدت محکوم کرده اند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روز سه‌شنبه (۲ جوزا) با نشرخبرنامه‌یی گفته است که محمد اشرف غنی از وقوع حمله تروریستی در تالار کنسرت در mandegar-3شهر منچستر بریتانیا که در اثر آن شماری از افراد ملکی کشته و زخمی گردیدند، ابراز تاسف نمود.
آقای غنی، ضمن محکوم نمودن این حمله تروریستی، گفت که تروریزم مرز نمی‌‌شناسد، دشمن آرامش بشریت است و همواره افراد ملکی را هدف قرار می‌دهد.
وی افزود، مردم افغانستان که همواره قربانی حملات تروریستی بوده‌اند، بیشتر از هر کشور دیگری، درد و رنج خانواده‌های آسیب دیده این رویداد را درک می‌کنند.
رییس جمهور، یکبار دیگر تاکید کرد که کشورهای جهان مشترکاً علیه این پدیده شوم با قاطعیت ایستاده‌گی کنند.
در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد.
داکتر عبدالله این حمله را بزدلانه خوانده و گفت که بریتانیا در پانزده سال پسین، دوشادوش مردم افغانستان در مبارزه با هراس‌افگنی قرار داشته و ما در این لحظات دشوار، خود را در غم و اندوه مردم و دولت بریتانیا شریک می‌دانیم.
عبدالله تاکید کرد: “وقوع چنین حملاتی، نشان می‌دهد که تروریستان و هراس‌افگنان، خطری بزرگ برای تمام جامعه بشری محسوب می‌شوند. جمهوری اسلامی افغانستان، به تکرار عنوان کرده است که خطر تروریسم تنها به یک یا دو کشور محدود نمی‌ماند، بل خطر این پدیده شوم متوجه تمام کشورهای جهان و حتا تمدن و پیشرفت بشری می‌باشد”.
رییس اجرایی افزود وقوع چنین حملاتی در قلب اروپا و امریکا، باردیگر ضرورت مبارزه قاطع و فراگیر با هراس‌افگنی را برجسته می‌سازد.
آقای عبدالله گفت، در همین راستا افغانستان بر تشکیل یک اجماع بین‌المللی در مبارزه با تروریستان و هراس‌افگنان تأکید می‌ورزد و از جامعه بین‌المللی می‌طلبد عزم خویش را در مبارزه با ترور و وحشت جزم نمایند.
گفتنی است که دوشنبه‌شب انفجاری در یک سالن کنسرت در شهر منچستر بریتانیا به وقوع پیوست.
در این انفجار ۲۲ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند. گفته می شود که یک مهاجم انتحاری خود را در این سالن انفجار داده است.
گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.