سخنگوی وزارت انکشاف دهات: برای ۲۱ هزار تن زمینۀ کار را فراهم کرده‌ایم

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ یک شنبه 6 سرطان 1395 - ۰۵ سرطان ۱۳۹۵

مسوولان در وزارت توسعه روستاها می‌گویند که در نتیجه‌ پروژه‌هایی‌که راه‌انداخته‌اند برای ۲۱ هزار تن زمینه کار را فراهم نموده‌اند.
سخنگوی این وزارت همچنان می‌گوید که در دو سال کار حکومت وحدت ملی ۸۹۱ کیلومتر جاده‌ در ۲۴۷ ولسوالی به بهره برداری سپرده شده است.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت توسعه روستا‌ها که دیروز شنبه (۵ سرطان) با محمد مهدی روحانی سخنگوی وزارت فواید عامه به شکل مشترک با mandegar-3رسانه‌ها در کابل صحبت می‌کرد، تصریح کرد: ۸۹۱ کیلومتر جاده در ۳۴ ولایت و ۲۴۷ ولسوالی به بهره برداری سپرده شده و بیش از۸۱۹ باب پل و پلچک توسط برنامه‌های انکشافی این وزارت ساخته شده است. او هم‌چنان افزود: پانزده صدو ۸۷ کیلومتر جاده نیز مورد حفظ و مراقبت قرار گرفته است که هزینه مجموعی پروژه‌های متذکره ۴۴ میلیون دالر می‌شود.
او گفت: با تکمیل‌شدن پروژه‌های متذکره ۱۳۹۸ قریه و قصبه‌ با هم وصل شده و برای۱،۷ میلیون تن زمینۀ دسترسی به خدمات اجتماعی مساعد گردیده و دهاقین می‌توانند محصولات‌شان را به بازار انتقال دهند. هم‌چنان، این پروژه‌ها برای ۲۱ هزار تن زمینه‌‌های کار را مساعد کرده است.
آقای رستمی تصریح کرد: برای راه‌های مواصلاتی در ۳۴ ولایت، وزارت توسعه روستا‌ها ۱۸۵۷ پروژه را به ارزش ۹۶ میلیون دالر که ساخت ۲۳۰۲ کیلومتر جاده را در بر می‌گیرد، تحت باز سازی قرار داده است و ۱۴۰۶ کیلومتر جاده دیگر به تحت حفظ و مراقبت قرار دارد.
او همچنان اضافه کرد که در ۳۴ ولایت ۵ کیلومتر سرک را از طریق شورای انکشافی تحت حفظ قرار دارد که به صورت مجموعی ۳۳۷۰ کیلومتر جاده تحت حفظ و مراقبت قرار گرفته است.
او گفت: یکی از اهداف وزارت انکشاف دهات تطبیق پروژه‌های در وقت معین و با کیفیت عالی است و هر شرکتِ که از این معیار تعین شدۀ وزارت سرپیچی کند با برخورد جدی و قانونی دچار خواهد شد.
هم‌چنان، محمد مهدی روحانی سخنگوی وزارت فواید عامه در این نشست گفت: وزارت فواید عامه در قسمت‌ زیر بنا‌های ترانسپورتی فعالیت‌های عمدۀ را روی دست دارد تا سهولت‌های بیشتر را برای مردم ایجاد کند.
او گفت: بلند بردن ظرفیت‌ها اقتصادی، معارف در اجتماع نقش عمده در تطبیق پروژه‌ها دارند؛ اما در برخی از ولایات نسبت مشکلات امنیتی تطبیق‌ پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود.
سخنگوی وزارت فواید عامه با یاد آوری از مشکلات در تطبیق پروژه‌ها در ولایات به علت نبود امنیت، گفت: وزارت تلاش می‌کند که پروژ‌های سال گذشته و جاری که مجموعاً ۷۰ پروژه می‌شود در وقت معین تطبیق کند.
آقای روحانی هم‌چنان، تصریح کرد که یکی از اولویت‌های وزارت فواید عامه مبارزه جدی با فساد اداری است و افزود: در حال حاضر مسوولان این وزارت در تلاش ایجاد یک لابراتوار ملی به همکار تخنیکی دانشگاه اوهایو امریکا اند که بتوانند، نظارت بهتر از مواد پروژه‌های داشته باشد.
شرکت‌های که به وقت معین و با کیفیت عالی پروژه‌ها اجرا نکند وزارت فواید عامه پروژه‌های را تسلیم نمی‌شود و پس از تسلیمی پروژه‌های اگر کیفیت پروژها خوب نبود از ضمانتی بانیکی‌شان گرفته می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.