بازی خونین ـ سیستم معیوب ـ سیاست رازآلود ـ ستون پنجم؛ این همه هر روز از مردم ما قربانی می‌گیرد

گزارشگر:شنبه 12 سرطان 1395 - ۱۱ سرطان ۱۳۹۵

از صفحه فیسبوک احمد ولی مسعود/
شکی نسیت که رهبری ائتلافی نظام موجود تا هنوز که نزدیک به دو سال می‌شود قادرنیست تا مواد توافقنامه را تطبیق و قدم‌هایی را بردارند که به تشکیل باقاعدۀ دولت وحدت ملی برسد. اما نفس دوام این سیستم معیوب و آجندای نامعلوم، خود دلیل و زمینه‌ساز وقوع حوادث خونین، تنش‌ها و mandegar-3بحران‌ها در کشور گردیده است. در وجود این سیستم ناقص، حدود صلاحیت‌ها، مسوولیت‌ها و پاسخگویی ارکان و نهادهای نظام چنان باهم خلط شده اند که مراکز متعدد قدرت درون و بیرون دولت هریک به ساده‌گی، آگاهانه یا نا آگاهانه می‌توانند در تبانی با دستگاهای استخباراتی، کشور را بى‌ثبات سازند.
در این بازی خونین هر که قدرت و جایگاه‌اش و روابط استخباراتی‌اش سنگین‌تر، قوت و ظرفیت تباه کن و بی‌ثبات سازی‌اش بیشتر.
سلسله حوادث وحشتناک روزمره، چنان غیر قابل پیش بینی، پیچیده و دور از انتظار اتفاق می افتند که تفکیک دوست و دشمن، تشخیص ستون های دولت و داعش و حتی حقیقت جنگ و صلح را در این روند مغشوش ساخته و امنیت روانی مردم را نابود کرده است. اصرار بر دوام این وضعیت میتواند بخشی از استراتیژی بازیگرانی باشد که پیکر کشور و مردم ما را هر روز خونین تر می گرداند.
تا چند ماه باقی از معیاد توافقنامه اگر این سیستم پُر از تناقص و معیوب اصلاح نشود و تغییر اساسی نیاید، ادامۀ آن برای مردم ما غیر قابل تحمل میگردد.
آیا به خاک و خون کشانیدن افسران جوان این سرزمین، گره هـى از راز آلوده گى سیاست دولتمردان باز خواهد کرد و وحشت طالبانی را صادقانه اعتراف خواهند نمود؟
به روح شهدای جوان جمعه شب ماه مبارک رمضان دعا مینمائیم و به خانواده های داغدار شان از خدای متعال صبر جمیل استدعا داریم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.