چین کمک‌های نظامی‌اش را به افغانستان سپرد

گزارشگر:دو شنبه 21 سرطان 1395 - ۲۰ سرطان ۱۳۹۵

وزارت داخله اعلام کرد که کشور چین ۴۰۰ وسیله امنیتی را که برای کشف و از بین بردن مواد انفجاری به کار می‌رود به دولت افغانستان کمک کرده است.
بر اساس خبرنامه‌ وزارت داخله که روز یکشنه ۲۰ سرطان نشر شده، در مراسم تحویل‌گیری این وسایل تاج محمد جاهد، وزیر داخله افغانستان، mandegar-3کشورچین را دوست دیرینه مردم این کشور خوانده است.
این وسایل امنیتی اهدا شده، به گفته وزیر کشور افغانستان، شامل ۴ پایه اسکنر امنیتی است که در ورودی‌های شهر کابل نصب خواهد شد و آن‌ها قابلیت شناسایی و از بین بردن مواد انفجاری را دارا می‌باشند.
یائو جینگ، سفیر چین در افغانستان، در این مراسم گفته که کشورش در همسایگی افغانستان قرار دارد و به این دلیل توجه بیشتر به تامین امنیت افغانستان دارد.
او از فداکاری نیروهای امنیتی افغانستان ستایش نموده و گفته که نصب اسکنرهای یاد شده می‌تواند ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان را افزایش دهد تا به تروریستان اجازه ندهند، مواد انفجاری را وارد شهر کابل نمایند.
چند روز قبل نیز نخستین محموله کمک‌های نظامی چین به کابل رسیده و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان، گفته بود که این کمک‌ها حامل پیام مهمی برای مبارزه با تروریسم است.
آقای اتمر هنگام تحویل‌گیری این کمک‌ها در فرودگاه کابل گفت که این محموله شامل سلاح، مهمات و وسایل حمل و نقل و تدارکاتی می‌شود که ارزش آن به میلیون‌ها دالر می‌رسد.
روز ۱۰ حوت فانگ فونگ‌هوی، رییس ستاد ارتش چین، در سفری به کابل، اعلام کرده بود که کشور به ارزش ۷۳ میلیون دالر کمک نظامی در اختیار دولت افغانستان قرار خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.