هشدارهای قهرمان ملی اتفاق می‌افتد

- ۲۷ سرطان ۱۳۹۵

برگرفته از صفحه فیس بوک احمد ولی مسعود/

در فرانسه ١۶ سال قبل، قهرمان ملی کشور به همۀ جهانیان از خطرات تروریزم جهانی، حلقات پاکستانی و افراطیون عربی پیش‌بینی‌های ماندگار کرده بود.
ساعت ٨ شب پنجشنبه بود که سفیر جدیدالتقرر فرانسه در کابل آقای فرانسوا ریشیر در روز ملی کشورش از دوستی عمیق افغانستان ـ فرانسه، mandegar-3همسویی با جهاد و مبارزات مردم افغانستان، از یادگارهای فرانسه در کابل چون لیسه عالی ملالی، لیسه عالی استقلال و تجدید همکاری‌ها و پروژه‌های جدید برای جمعی از سیاسیون کشور در حویلی سفارت سخن می‌گفت و نوید می‌داد.
سفیر جدید با هیجان و صادقانه از همکاری دولت مطبوع‌اش به مردم افغانستان می‌گفت. تخریب آثار تاریخی بامیان و از بین رفتن قهرمان ملی کشور را در حساس‌ترین موقع تاریخ افغانستان از ضایعات بزرگ ملی و کار تروریزم جهانی می‌نامید.
دقیقاً در همین شب و حوالی همین ساعت بود که حادثۀ وحشیانۀ تروریستی در شهر نیس فرانسه، محلی که هزاران نفر مردم عادی و بیگناه بخاطر جشن ملی خود جمع شده بودند، اتفاق افتاد و نزدیک به صد نفر کشته و صد نفر زخمی به جا گذاشت.
۱۶ سال قبل دقیقاً در همین کشور فرانسه و بلجیم بود که قهرمان ملی کشور از وقوع چنین حوادث هشدار داده بود. از همین جا به همۀ جهانیان از خطرات تروریزم جهانی، حلقات پاکستانی و افراطیون عربی پیش بینی های ماندگار کرده بود. گفته بود: این تروریزم و موج افراطی گرایی پدیده‌هایی نیست که فقط با از میان برداشتن اسامه بن لادن و جمعی دیگر از سران آن و فقط با لیبرالیسم شکست داد و ریشه کن کرد. در مبارزه و جنگ با تروریزم باید مصمم بود، اسلام معتدل را تقویت کرد و منابع تمویل و تقویت افراطی گرایی را خشکانید و در هـر بعد باید به مبارزه در مقابل آن پراخت. احمدشاه مسعود سالهـا قبل از آن، مقاومت ملى را با این هـدف إیجاد نمود و این جنگ علیه تروریزم را با جان خود خرید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.