هشدار شهرداری کابل به مقروضین و غاصبین/ ۶۶درصدِ وقت شهروندان کابل در جریان سفر از یک ساحه کابل به ساحه دیگر در ازدحام سپری می‌شود

گزارشگر:ابوبکر صدیق - ۲۷ سرطان ۱۳۹۵

افراد و نهادهایی که از شهرداری کابل قرض‌دار هستند، اگر در طول یک هفته تصفیه حساب نکنند، حسابات بانکی‌شان مسدود و از فعالیت‌های کاری‌ بازداشته می‌شوند.
عبدالله حبیب‌زی سرپرست‌ شهرداری کابل که دیروز شنبه (۲۶ سرطان) در یک نشسته خبری در کابل با رسانه‌ها صحبت می کرد، با بیان این‌که mandegar-3شهرداری کابل در حال حاضر از سامانۀ پیچیده‌، مقرره‌های‌ کهنه و فرسوده، ظرفیت‌ پایین قوای بشری و نبود کدرهای متخصص رنج می‌برد، گفت: شهرداری کابل در تلاش است تا از غصب زمین‌ها‌ و املاک دولتی، آلوده‌گی هوا و ساختمان‌های خودسر و غیر معیاری در شهر کابل جلوگیری کند، کاری که در چند سال گذشته انجام نشده ‌است.
آقای حبیب‌زی افزود: ۶۶ درصد وقت شهروندان کابل در جریان سفر از یک ساحه کابل تا ساحه دیگر در ازدحام راه‌ها سپری می‌شود و ایجاد ساختما‌ن‌های غیر معیاری که در نواحی کابل جریان دارد از جمله مشکلاتی است که شهرداری در تلاش رسیده‌گی به آن می‌باشد.
سرپرست شهرداری کابل بیان کرد: شهرداری کابل در تلاش است که ساحات سبزی که از طرف افراد و نهادها غضب شده‌اند دوباره واپس‌گیرد و افرادی که دست به این کار زده‌اند را به دادستانی معرفی کند.
به گفتۀ سرپرست شهردار کابل، شهرداری کابل هشت باب ساختمان بدون مجوز قانونی را در جریان چند ماه تخریب کرده و به‌خاطر مبارزه با فساد آغاز سامانۀ مالی به اساس تکنالوژی روز ایجاد کرده است و ۲۰ تن متخصص را که از دانشگاه‌های معتبر مدرک دانش‌آموخته‌گی داشته‌اند به این اداره استخدام کرده است.
آقای حبیب‌زی ادامه داد: در حال‌حاضر ۴ اعشاریه ۵ ملیارد دالر برخی از نهادها و افراد از شهرداری کابل مقروض‌اند که از جمله دوبی مارکیت ۶۰ میلیون افغانی، گلبهار سنتر ۱۶۹ میلیون افغانی، شرکت اونیکس ۴۸۴ اشاریه ۹ میلیون افغانی و شرکت گلوبل ۷۸۰ میلیون افغانی از شهرداری کابل قرض‌دار اند و از چند سال به این طرف این پول را که مجموعاً ۴ اشاریه ۵ میلیون افغانی می‌شود نپرداخته‌اند.
آقای حبیب‌زی تصریح کرد: در ۲۲ ناحیه کابل ۸۷۸۹ نمره زمین غضب شده و کار ۱۰۸ ساختمان غیر قانونی در حال جریان است.
او گفت: به اساس فیصله ۳۸ دولت وحدت ملی هر گاه قرض‌دارهای شهرداری کابل در طول یک هفته قرض‌شان را پرداخت نکنند، تمام حسابات بانکی‌شان بسته شده و از فعالیت باز نگهداشته می‌شوند.
سرپرست شهر داری کابل، با بیان این‌که‌ برخی از مقامات دولتی در غضب زمین‌ها و ساختمانی خودسر دست دارند؛ گفت: ۱۲۰ تن از کارمندان شهرداری کابل نسبت تردید که بالایشان وجود داشت وظیفه‌شان به حالت تعلیق در آمده بود و مبارزه ما با فساد در این اداره به شکل جدی جریان دارد.
آقای حبیب‌زی افزود: تنها در ناحیه ۱۳ کابل ۱۰۰۰ جریب زمین‌ غصب شده، هم‌چنان، در ناحیه هشتم شهر کابل کار ۱۰ باب ساختمان خود سر در حال جریان است، این در حال است که در ناحیه دهم کار۱۳ باب ساختمان خودسر و در ناحیه سوم کار ۱۲ باب ساختمان خود سر در حال جریان است.
او هم‌چنان، از برخی افراد در ناحیه ۱۳ که زمین‌ها غصب کرده و فرخته‌اند، نام برد افزود: فردی به‌نام عارف ۲۰ جریب زمین‌ قدالبدین، ببرک و زمرک ۳۰۰ جریب زمین‌ و نور اعظم ۴۰۰ جریب زمین را در ناحیه سیزدهم شهر کابل غب شده‌ است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.