انتقال حاجی‌ها به عربستان سعودی امروز آغاز می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 18 اسد 1395 - ۱۷ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور می‌گوید که روند انتقال حاجی‌ها به عربستان سعودی سر از امروز (روز دوشنبه ۱۸ اسد) شروع می‌شود و مطابق زمانی که این وزارت تعیین کرده، این پروسه به مدت یک‌ ماه طول می‌کشد.
مرتضی حامد، مسوول رسانه‌های وزارت حج و اوقاف کشور به خبرگزاری رصد گفت، بر اساس سهمیه‌ای که عربستان سعودی و سازمان کشورهای اسلامی برای حاجی‌های کشورهای اسلامی تعیین کرده، در سال جاری به تعداد ۲۴ هزار نفر برای زیارت حج به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.
آقای حامد گفت که اولین کاروان خدماتی حجاج کشور، امروز به طرف عربستان سعودی پرواز کرد و قرار است که اولین گروه حاجی‌ها که شامل ۵۴۰ نفر می‌شود از زون کابل، روز دوشنبه ۱۸ اسد، به طرف عربستان سعودی، اعزام شود.
به گفته آقای حامد، کسانی که به زیارت حج می‌روند، قرار است که از چهار زون کشور به طرف عربستان سعودی انتقال داده شوند.
زون‌هایی که قرار است حاجی‌ها برای انجام فریضه‌ی حج اعزام شوند، شامل زون‌های کابل، هرات، کندهار و مزار شریف، می‌شوند.
مسوول مطبوعاتی وزارت حج و اوقاف در مورد سنین زایران حج گفت، برخی‌ها افراد خرد سن خانواده‌های خود را نیز با خود می‌برند اما مسوولین وزارت تلاش می‌کنند تا افرادی را که بالاتر از ۶۵ تا ۷۰ سال سن دارند، اجازه‌ی سفر به حج را ندهند، چون ممکن است افرادی با سن بالاتر زیر پا شوند و یا حادثه‌ای برای آن‌ها اتفاق بیفتد.
مرتضی حامد می‌گوید که برای رسیدهگی بهتر به امور حاجی‌ها، امسال تدابیر بهتری روی دست گرفته شده است.
به گفته او، امسال مجمتع حاجی‌ها به‌طور مستقل تشکیل شده که روند رسیدگی و خدمات برای حاجی‌ها را سهولت می‌بخشد.
او هم‌چنان گفت که در تیم خدماتی که در «حرمین شریفین» تعیین شده، افراد شایسته برگزیده شده تا خدمات و راهنمایی‌های بهتری را در عربستان سعودی برای حاجی‌های افغان ارایه کند.
این مقام وزارت حج و اوقاف گفت که امسال نسبت‌ به سال‌های قبل در مودر تغذیه حاجی‌ها، تدابیر بهتری روی دست گرفته شده است. او گفت که در این سال کوشیده شده است که هزینه‌ی کمتر و خدمات خوب‌تر به‌طور منظم در جریان زمان‌هایی که حاجی‌ها در مکه و مدینه به سر می‌برند، در سه وقت برای‌شان غذا رسانده شود.
مرتضی حامد گفت که وزارت حج و اوقاف کشور برای انتقال‌ حاجی‌ها به عربستان سعودی با شرکت هوایی آریانا افغان، قرارداد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.