هر هفته ۱۰۰ سرباز در میدان جنگ کشته می‌شوند

گزارشگر:12 سنبله 139. - ۱۱ سنبله ۱۳۹۳

یک مقام وزارت دفاع افغانستان: عملیات شبانه برای از بین بردن رهبران سطوح متوسط طالبان بسیار مؤثر بود؛ اما این عملیات‌ها به دستور کرزی متوقف شده است
بر اساس گزارش‎‌ها حملات طالبان در تابستان امسال در سراسر افغانستان افزایش یافته و گفته می‌شود حملات گروهی افراد طالبان در مناطق مختلف کشور جریان دارد.
یک مقام ارشد وزارت دفاع افغانستان که خواسته نامش ذکر نشود در همین رابطه به خبرگزاری آلمان گفت: mnandegar-3در حال حاضر در همه ولایات افغانستان به استثنای ولایات پنجشیر و بامیان درگیری‌ها میان نظامیان افغان و گروه طالبان ادامه دارند.
به گفته این مقام امنیتی، طالبان در ماه جون ولسوالی «سنگین» در ولایت «هلمند» را تصرف کردند و این منطقه را برای چندین هفته در کنترل خود داشتند.
براساس گزارش‌های مختلف، با وجود آنکه شمار سربازان افغانی در هلمند نسبت به ولایات دیگر زیاد است اما همچنان جنگ شدید در «سنگین» ادامه دارد.
خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است: طالبان برای معالجه زخمی‌های‌شان کلینیک‌های سیار ایجاد کرده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: در آغاز ماه جاری میلادی مقام‌های محلی بدخشان برای چندین ساعت تحت محاصره صدها طالب قرار گرفتند و در قندوز نیز شورشیان بیش از ۱۰ پاسگاه پولیس را در این ماه تصرف کردند.
به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع افغانستان، عملیات و حملات بیش از ۲ هزار جنگجو در قندوز را فردی به نام ملا سلام رهبری می کند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان وی را اخیراً از زندان آزاد کرد تا حملات در قندوز را از سر بگیرد.
در گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع ملی افغانستان که از افشای نامش خودداری کرده آمده است که هر هفته ۱۰۰ سرباز افغان در میدان جنگ کشته می‌شوند.
دی پی ای به نقل از یک مقام دیگر وزارت دفاع افغانستان نوشته است که عملیات شبانه برای از بین بردن رهبران سطوح متوسط طالبان بسیار مؤثر بود اما این عملیات‌ها به دستور کرزی متوقف شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.