وزارت دفاع کشته‌شدن فرمانده داعش را تائید کرد

گزارشگر:چهارشنبه 20 اسد 1395 - ۱۹ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه کشته شدن حافظ سعید سرکرده داعش در افغانستان را تائید کرد و افزود که وی در یک عملیات در ولسوالی اچین ننگرهار به هلاکت رسید.
وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه‌یی افزود که اسنادی از کشته شدن سرکرده داعش در کشورهای افغانستان و پاکستان را به دست آورده که پس از تحقیقات بیشتر جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.
پیشتر یک فرمانده محلی در ننگرهار به رسانه‌ها گفته بود که حافظ سعید همراه با ۲۹ نفر از عناصر دیگر داعش در عملیات مشترک نیروهای ارتش و پولیس کشته شدند.
حافظ سعید که تبعه پاکستان بود، کمتر از دو سال قبل مسوولیت داعش را در پاکستان و افغانستان به عهده گرفت. وی از فرماندهان پیشین گروه طالبان بوده است.
پس از دستور محمد اشرف غنی برای نابودی داعش در کشور، حمله نیروهای ارتش و امنیتی افغانستان در هفته‌های اخیر به مواضع این گروه تروریستی در ولسوالی‌های ننگرهار افزایشی چشمگیر پیدا کرده است.
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز هفته گذشته پس از سفر به ننگرهار و بررسی وضعیت امنیتی این ولایت گفت که داعش در افغانستان رو به نابودی است.
شماری از عناصر داعش نیز روز دوشنبه خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کردند و منابع امنیتی پس از تسلیم‌شدن آنان، گفتند که داعش در ننگرهار درحال فروپاشی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.