دست‌های پنهان در انتخاب بازیکنان تیم‌های تورنمنت روشن

گزارشگر:سه شنبه 2 سنبله 1395 - ۰۱ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3حساسیت در انتخاب بازیکنان تیم‌های تورنمنت روشن به‌حدی زیاد است که بازیکنان برای این‌که انتخاب شوند، متوسل به واسطه می‌شوند و در مواردی حتا دست به خشونت و تهدید می‌زنند.
وقتی بازیکنان تیم‌های تورنمنت روشن انتخاب می‌شوند، ۲ مرحله نارضایتی وجود دارد.
اول زمانی که ۲۶ بازیکن انتخاب می‌شوند، یک عده بازیکنان که خود را شایستۀ حضور در این تورنمنت می‌دانند سر و صدای‌شان بلند می‌رود. اما مرحلۀ جدی‌تر زمانی است که مربیان مجبور می‌شوند از بین ۲۶ بازیکن به تعداد ۲۱ بازیکن را انتخاب کنند.
امسال نیز به مانند سال‌های قبل کم نبودند بازیکنانی که بعد از هفته‌ها تلاش و تمرین، در نهایت مجبور شدند در خانه‌های خود بمانند و مسابقات را از پردۀ تلویزیون تماشا کنند.
نبود یک لیگ سرتاسری در کشور و بی‌کیفیت‌بودن لیگ‌های ولایتی باعث شده تا تورنمنت روشن به تنها روزنۀ امید بازیکنان فوتبال کشور مبدل شود.
هر چند این بازی‌ها حدود ۵ هفته بیشتر طول نمی‌کشند، اما بازیکنان احساس می‌کنند این برای‌شان فرصتی است تا توانایی‌های خود را به رُخ بکشند.
آن‌ها از این فرصت برای حضور در تیم ملی و تیم‌های ملی ردۀ سنی نیز استفاده می‌کنند و به این امید نیز هستند که شاید کسی در باشگاه‌های بیرونی مانند کشورهای منطقه نیم نگاهی به طرف‌شان داشته باشد.
حساسیت موضوع تا حدی است که بازیکنان برای این‌که انتخاب شوند متوسل به واسطه می‌شوند و در مواردی حتا دست به خشونت و تهدید می‌زنند. این یک طرف قضیه است. در هفته‌های اخیر حتا یک تعداد بازیکنان مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده‌اند.
اما چیز جالب‌تر در زمین فوتبال صورت می‌گیرد و آن‌هم رقابت ناسالم و خشن میان خود بازیکنان است.
در بسیاری از موارد دیده شده است که بازیکنانی که در یک پست بازی می‌کنند، به دنبال مصدوم ساختن رقیب خود هستند.
مصدوم‌شدن رقیب قبل از مسابقات به‌مثابۀ انتخاب بازیکنی است که دست به خشونت می‌زند. این موضوع خیلی خطرناک است، زیرا از یک‌طرف به مصدومیت بازیکنان می‌انجامد و از طرف دیگر، روحیۀ همکاری و همدلی را از بین می‌برد.
اما این وضعیتی نیست که آن‌را به ساده‌گی از بین برد. بعد از ۵ سال، تورنمنت روشن هنوز در سطح یک تورنمنت باقی مانده و نتوانسته معیارهای باشگاهی را به تیم‌های شرکت‌کننده بدهد.
اگر تیم‌های شرکت‌کننده به فروش بروند، موضوع انتخاب بازیکن حل می‌شود و مالکان هر باشگاه صلاحیت این را پیدا می‌کنند که در ترکیب تیم خود هر آن بازیکنی را که می‌خواهند استفاده کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.