مجلس سنا: عاملان تقلب و تخلف انتخاباتی به قانون سپرده شوند

- ۲۵ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3اعضای مجلس سنا ضمن تأکید بر بررسی تخلفات، تخطی‌ها و تقلب در انتخابات خواستار سپردن عاملان تقلب و تخطی‌های انتخاباتی به قانون شدند.
سناتوران، شرکت گسترده مردم در انتخابات را نشان از درک بالای افغانستانی‌ها نسبت به تحقق مردم‌سالاری عنوان کرده و افزودند که اگر تقلب و تخطی‌های انتخاباتی بررسی نگردد؛ اثر منفی بر اذهان مردم باقی می‌گذارد.
مولوی محمد فیضی عضو سنا گفت: « دست داشتن مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات در تقلب، مایۀ تأسف است؛ انتقال اوراق بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی بدون شک به قصد تقلب صورت می‌گرفت».
آقای فیضی تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند سرنوشت انتخابات از طریق تقلب رقم بخورد؛ بزرگترین اشتباه را مرتکب می‌شوند و باید زیر پیگرد قرار گیرند.
نجیبه حسینی دیگر عضو مجلس می‌گوید: مردم افغانستان با اشتراک وسیع شان به پای صندوق‌های رأی، به جهانیان نشان داند که طرف‌دار صلح، ثبات و تحقق مردم‌سالاری در کشور اند؛ پس نباید به اراده آنان بی احترامی شود.
از سویی دیگر، علی اکبر جمشیدی دیگر عضو سنا نیز با اشاره بر انتقال اوراق رای دهی، بیان داشت: « چنین حرکاتی بر اذهان مردم افغانستان بد دارد».
سناتوران، همچنان گفتند: تخطی و تخلف های انتخاباتی با دقت بررسی شده و عاملان آن به پنچه قانون سپرده شوند.
به باور آنان، اگر به تخلفات انتخاباتی درست رسیدگی نشود، نتایج این روند مردم‌سالار در کشور نیز مخدوش خواهد شد.
اعضای مجلس سنا، شرکت گسترده مردم در انتخابات را پیروزی مردم سالاری در کشور عنوان کردند.
روز گذشته، ژنرال ظاهر ظاهر فرمانده پولیس کابل گفت که از یک تقلب سازماندهی شده گسترده توسط یکی از مقام های کمیسیون مستقل انتخابات جلوگیری کرده است.
به گفته او، پولیس کابل از انتقال اوراق رای دهی توسط ضیاالحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، جلوگیری کرد.
او تاکید کرد که قرار بود از این اوراق به نفع نامزد مشخص استفاده شود.
در همین حال، ضیاالحق امرخیل این اتهامات را رد کرد و تاکید ورزید که این اوراق را به یکی از ولسوالی‌های کابل انتقال می‌دادند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.