اعلامیۀ بنیاد شهید احمدشاه مسعود “قهرمان ملی” به پیشواز روز و هفتۀ شهید

گزارشگر:دوشنبه 15 سنبله 1395 - ۱۴ سنبله ۱۳۹۵

با فرارسیدن پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور پنجشنبه ۱۸ سنبله و هفتۀ شهید، بار دیگر روزهای تاریخی و ملی مان را ارج میگزاریم.
بنیاد شهید مسعود منحیث طلایه‌دار افکار و اندیشه های قهرمان ملی کشور بهمنظور بزرگداشت از شهادت‌ها، قربانی‌ها، رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و مبارزات مردم افغانستان، برنامه‌های گسترده‌یی را طی هفته شهید راه‌اندازی می‌نماید.
mandegar-3۱-هماهنگی مراسم رسمی گُل‌گزاری منارۀ مقاومت در کابل و آرامگاۀ قهرمان ملی کشور با کمیسیون محترم دولتی.
۲-همآهنگی محافل ختم و خیرات بر ورح همۀ شهدای سرتاسر کشور.
۳-راه اندازی برنامۀ پاک سازی نواحی ای از شهر کابل (حشر تنظیفی) سه شنبه ۱۶ سنبله.
۴-همکاری در تدویر محفل رسمی ـ دولتی در تالار لویه جرگه با کمیسیون محترم دولتی در هژدهم سنبله، پنجشنبه روز شهادت قهرمان ملی کشور.
۵-راه اندازی پروگرام اهدای خون به نیروهای امنیتی کشور.
۶-تجیلیل از “روز قهرمان ملی” طی ضیافتی با دعوت دیپلمات‌های خارجی مقیم کابل و شخصیت‌های سیاسی و دولتی کشور.
۷-همکاری در تدویر محافل ولایتی با مسوولین محترم ولایت و اشتراک مردم در ولایات.
۸- همآهنگی در تدویر محافل در خارج از کشور، از طریق نماینده‌گی‌های سیاسی، نهادها و انجمن‌های مردمی.
۹-همآهنگی در راه‌اندازی شب شعر چهارشنبه شب ۱۷ سنبله.
۱۰-همآهنگی در تدویر محافل بزرگداشت در موسسات علمی و نهاد های دولتی.
۱۱ـ مراسم زیارت آرمگاۀ قهرمان ملی کشور در پنجشیر جمعه ۱۹ سنبله.
بنیاد شهید مسعود از همۀ هموطنان گرانقدر، پیروان راستین قهرمان ملی، خانوادۀ جهاد و مقاومت، صمیمانه تقاضا دارد تا بمنظور ازج کزاری هرچه شکوهمندتر این روز و هفته، در محافل و گردهمائی ها و پروگرام هائی که بدین منظور سازماندهی گردیده است، حضور گرم بهم برسانند.
روزهایی که جلوه‌های وحدت و همبستگی و همدلی مردم خود را به نمایش بگذاریم و نفس حضور گرم و شکوهمندتان، حقانیت مبارزات‌مان را زنده نگهمیدارد و افتخارات تاریخی مردم ما را جاویدانه می‌سازد.
چنانچه می‌دانید، این روزها، روزهای مردم سوگوار کشور میباشد که قطعاٌ باید در کمال معنویت و با درود و دعا و تکریم و نیایش و برقراری پیوند روحی، با شهداء و اشتراک در محافل بزرگداشت سپری گردد.
آرزومندیم تا با پیروی از اخلاق و اندیشه‌های متعالی و جوهرۀ معنوی قهرمان ملی خویش، این روزها را با حفظ روحیۀ هفته شهید و رعایت نظم بزرگداشت به یک فرهنگ ملی مبدل سازیم تا باشد منحیث روز مقدس شهدای این سرزمین برای همیش جاویدانه باقی بماند.
بار دیگر بر روح همۀ شهدای سرتاسر کشور اتحاف دعا می‌نمائیم و از خدای لایزال می‌طلبیم تا این هفته و روز را به برکت روح شهدا به هفته و روز وحدت میان همۀ مردم افغانستان مبدل سازد.

احمد ولی مسعود
رییس عمومی بنیاد شهید مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.