سخنگوی والی هرات: ۲۸۳ نفر به اتهام انجام جرایم جنایی در یک و نیم ماه گذشته بازداشت شده‌اند

گزارشگر:سه شنبه 16 سنبله 1395 - ۱۵ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3در جریان ۴۵ روز گذشته ۲۸۳ تن به اتهام انجام جرایم جنایی و سازمان یافته در ولایت هرات بازداشت شده‌اند.
سخنگوی والی هرات می‌گوید که بیشتر این افراد به همکاری با طالبان، انجام فعالیت‌های تروریستی، اختطاف، قتل، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر، سرقت، راهزنی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی متهم هستند.
جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به خبرنگار جمهور گفت: ۱۰ تن از این افراد به قتل و ۶۴ تن دیگر به سرقت و راهزنی متهم بوده و پرونده‌های آنان به دادستانی فرستاده شده است.
فرهاد در رابطه با دستگیری این افراد می‌گوید: “بازداشت این افراد در کاهش جرایم جناییِ سازمان یافته اثرگذار بوده و سبب شده تا از ده‌ها مورد حمله‌های تروریستی و نیز قاچاق مواد مخدر جلوگیری شود.
بنابر گفته‌های سخنگوی والی هرات در این مدت ۶۳ تن از خُرده‌فروشان مواد مخدر به همراه مقداری مواد مخدر، چهار عراده موتر و یک عراده موتورسیکلت بازداشت شده‌اند.
فرهاد همچنین از دستگیری پنج تن از ماموران پلیس و کارمندان اداره‌های ملکی به اتهام اخاذی، سوءاستفاده از صلاحیت و کوتاهی در انجام وظیفه خبر می‌دهد.
او گفت که این کارمندان نیز به دادستانی معرفی گردیده‌اند.
فرهاد افزود که در جریان این مدت در پی هماهنگی و تلاش نیروهای امنیتی، ۱۴ برنامۀ تخریبی مخالفان مسلح دولت برهم زده شده و ۱۸ ماین ضد وسایل نقلیه، پیش از انفجار کشف شده‌اند.
اکنون در کنار این فعالیت‌های پلیس و اداره محلی، هرات امن ترین ولایت غرب افغانستان بوده و افراد زیادی از وضع امنیتی آن رضایت دارند.
در کنار این اما به دلیل مشکلات موجود در سرتاسر افغانستان رویدادهای تروریستی و جنایی نیز در این ولایت به ثبت می‌رسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.