ادارۀ مستقل زون پایتخت ایجاد شد

گزارشگر:چهار شنبه 31 سنبله 1395 - ۳۰ سنبله ۱۳۹۵

رییس‌جمهور محمد اشرف غنی با صدور فرمانی، نهاد جدیدی را زیر نام «ادارۀ مستقل انکشاف زون پایتخت» ایجاد کرده است.
بر بنیاد فرمان آقای غنی، الهام عمر هوتکی در بست خارج رتبه به عنوان رییس این اداره گماشته شده است.
آقای غنی در این فرمان گفته است که این اداره به منظور ایجاد محیط سالم شهری و رفع تمامی مشکلات ناشی از افزایش روز افزون نفوس در پایتخت mandegar-3ایجاد شده است.
رییس عمومی ادارۀ مستقل زون پایتخت موظف شده تا طرح جامع مشتمل بر ساختار تشکیلاتی، بودجۀ مورد نیاز و برنامۀ استراتیژیک مربوط را ترتیب و غرض طی مراحل به ریاست جمهوری پیشکش کند. اما بر بنیاد فرمان آقای غنی، تا تکمیل طی مراحل این موارد، ساختار تشکیلاتی، بودجه و صلاحیت‌های فعلی آن حفظ می‌گردد.
بر بنیاد فرمان رییس جمهور غنی و بر اساس مصوبۀ شماره (۳) مورخ ۱۱/۲/۱۳۹۵ کابینه ادارۀ شهر جدید کابل منبعد به نام ادارۀ مستقل انکشاف زون پایتخت یاد گردیده و منحیث واحد مستقل بودجوی و انتفاعی دولتی تحت تشکیلات جمهوری اسلامی افغانستان تغییر صلاحیت می‌کند.
گفته شده است که زون پایتخت متشکل است از شهر کابل و تمامی ولسوالی‌های آن، میدان شهر و شهر چاریکار و برخی ولسوالی‌های آن که شامل جبل‌السراج و بگرام می‌باشد و هم‌چنان شهر محمودراقی و ولسوالی کوهستانات ولایت کاپیسا، در ضمن پل علم مرکز ولایت لوگر و ولسوالی محمد آغه و خوشی نیز شامل این زون می‌شوند.
تمامی نهادهای دولتی ذیربط موظف به تأمین هم‌آهنگی و همکاری لازم در راستای تحقق اهداف ادارۀ مستقل زون پایتخت می‌باشند.
برعلاوۀ ادارۀ مستقل زون پایتخت، ادارۀ امور ریاست جمهوری و وزارت دولت در امور پارلمانی موظف ساخته شده‌اند تا جهت طی مراحل قانونی این اداره، اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.