اشرف‌غنی: شیوه کار من عوام‌فریبانه نیست! بیشتر از مسوولیتم کار کرده‌ام

گزارشگر:دو شنبه 19 میزان 1395 - ۱۸ میزان ۱۳۹۵

رییس‌جمهور غنی شام دیروز در یک کنفرانس ویدیویی گفت که پس از این با کسانی‌که مانع اصلاحات در نهادهای دولتی و به ویژه نیروهای امنیتی شوند، برخورد قاطع خواهد کرد.
آقای غنی که پس از برگشت از کنفرانس بروکسل با مردم صحبت می‌کرد، با اشاره به تهدیدهایی‌که افغانستان با آن روبروست، گفت که قشر mandegar-3سیاسی باید در روند اصلاحات همکار شوند.
او به شدت از دخالت‌ در تعیین و تقرر افسران در نیروهای امنیتی انتقاد کرد و گفت که این مداخلات عامل اصلی تلفات نیروهای امنیتی است و باید متوقف گردد.
او فساد و قانون گریزی را دشوارترین عرصه کاری حکومت خویش دانست و گفت که
تنها داعش و طالب دشمن مردم افغانستان نیست؛ بل عناصر مفسد و مافیایی‌که این کشور را در نزد جهانیان بدنام می‌سازند، نیز دشمن هستند. او گفت که جنایت این فراد کمتر از جنایت تروریستان نیست.
آقای غنی با بیان این‌که شیوه کاری من عوام‌فریبانه نیست، گفت که اکنون وقت به ثمر نشستن تعهدات است. او گفت که کارهای نمایشی آسان است؛ از همه مسوولان دولتی می‌خواهم فرهنگ تلاش و جدیت را در نهادهای دولتی نهادینه بسازند تا دیگران از آنها بیاموزند.
او با اشاره به کمک ۱۵٫۲ میلیارد دالری که جامعه جهانی در کنفرانس بروکسل به افغانستان تعهد سپرد گفت که جامعه جهانی با یک پیش‌شرط به افغانستان کمک کرده است و آن این که نهادها باید بتواننند پلان خویش را ترتیب بدهند. او هشدار داد کسانی که نتوانند پلان درست تهیه کنند و بودجه خویش را مصرف نمایند، سبک‌دوش خواهند شد.
آقای غنی با اشاره به اظهارات والی کندز گفت که هیچ مسوول دولتی حق ندارند ضعف‌ها و کوتاهی‌هایش را به گردن قضا و قدر بیاندازد.
رییس جمهور غنی گفت که ما نمی‌توانیم تا آخر به کمک خارجی متکی باشیم.
او افزود که سیستم اداری ما به اصلاحات جدی ضرورت دارد. بازدهی سیستم اداری کشور به زودی باید افزایش یابد.
او گفت که من بیشتر از مسوولیت‌های خود کار انجام داده‌ام.
او از سیاسیون و به ویژه جوانان خواست که برای اصلاحات در نظام همکاری کنند. او هشدار داد که بدون همکاری و دست به دست هم دادن ابهام‌های کلانی در برابر ما قرار خواهد داشت.
به گفته آقای غنی، جنگ ما یک لایه ندارد. در این جنگ حلقات مافیای مواد مخدر و گروه‌های دیگر جهانی نیز شریک هستند.
او به جنگ تبلیغاتی دشمن اشاره کرد و گفت که نبرد ما تنها در میدان جنگ نیست؛ بلکه دشمن جنگ روانی را دنبال می کنند. بیایید این پلان شیطانی را ناکام سازیم. نگذاریم دشمن به هدفش برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.