جنگ در لشکرگاه ادامه دارد

- ۲۳ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3در حالی که حمله‌های طالبان بر هلمند پس زده شده است و بنابر ادعای مقام‌های محلی وضعیت امنیتی این ولایت در حال بهبود است، طالبان هنوز هم در نزدیکی شهر لشکرگاه حضور دارند.
مسوولان امنیتی هلمند می‌گویند، سربازان ارتش و پولیس با پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی، حمله‌های طالبان بر حوزه‌های دوم و سوم شهر لشکرگاه را پس‌ زده و ادارۀ این ساحات را به دست گرفته ‌اند.
عبدالجبار قهرمان، نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور و مسؤول اوپراتیفی جنگ هلمند می‌گوید که نیروهای ناتو از شب گذشته به این‌سو مسؤولیت پشتیبانی از نیروهای هوایی کشور را به عهده گرفته اند و تلاش دارند امنیت هلمند را تأمین کنند.
اما شماری از باشنده‌گان شهر لشکرگاه می‌گویند، در حال حاضر طالبان در بخش‌هایی از شهر حضور دارند و نشانی هم از هواپیماهای نیروهای خارجی نیست. به گفتۀ آنان، حکومت باید برای پایان‌دادن به مشکلات امنیتی در هلمند، طالبان را در لانه‌های‌شان سرکوب کند.
جنگ در هلمند از مدتی بدین‌سو شدت یافته است و طالبان تا شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت پیشروی کرده اند. درگیری‌ها در هلمند سبب شده است تا هزاران تن از باشنده‌گان این ولایت خانه‌های‌شان را ترک کرده و در شرایط دشوار در ولایت‌های همجوار زنده‌گی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.