رییس جمهور: مداخله در کار کمیته گزینش جرم است

گزارشگر:سه شنبه 27 میزان 1395 - ۲۶ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3رییس‌جمهور غنی در دیدار با اعضای کمیته گفته است که هرگونه مداخله سیاسی در کار کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، جرم بوده و متخلفان مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار خواهند گرفت.
آقای غنی همچنان اطمینان داده است که حکومت تمام آماده‌گی‌ها را برای برگزاری انتخابات شفاف و فراگیر روی دست گرفته است.
در این دیدار ابتدا شکرالله عاطف مشعل رییس دبیرخانه کمیته گزینش، گزارش کارکردهای این کمیته را در رابطه تسهیلات فراهم شده به خاطر کار کمیته گزینش به آقای غنی ارایه نمود.
سپس جاوید رشیدی، رییس کمیته گزینش در رابطه به کارکردهای کمیته معلومات داد و به نماینده‌گی از اعضای کمیته گزینش به آقای غنی اطمینان داد که اصل بی‌طرفی در انتخاب کاندیدان رعایت خواهد شد.
وی افزود:”تا اکنون هیچ‌گونه مداخله در اجراات ما نشده است و اطمینان می‌دهیم که استقلالیت کاری ما به همین منوال ادامه خواهد یافت”.
رشیدی گفت:” طرزالعمل داخلی و سلوک رفتار و همچنان تقسیم اوقات کاری خود را تهیه کرده‌ایم و در اختیار رسانه‌ها نیز گذاشته شده است”.
رییس کمیته گزینش خاطر نشان کرد:” ما در چند مرحله روی اسناد کاندیدان کار می‌کنیم و مرحله نهایی بر اساس قانون انتخابات و معیارها و طرزالعمل‌های مشخص، فهرست بندی و در زمان معین، نهایی می‌گردد”.
بعداً ماری اکرمی، یک تن از اعضای کمیته گزینش صحبت کرده، گفت:”خانم‌هایی که درخواست داده اند، دارای تحصیلات عالی می باشند و امیدواریم از آدرس خانم‌ها افراد شایسته و توانا انتخاب گردند”.
در همین حال آقای غنی، ضمن تشکری از شیوۀ اصولی و شفاف کار کمیتۀ گزینش، گفت: هیچ نوع مداخله سیاسی در این روند اجازه نیست.
وی افزود:” من هیچ‌گونه سفارشی را روی کسی ندارم و مداخله در این روند جرم است”.
محمد اشرف غنی گفت که این پروسه به صورت شفاف انجام شود و انتخاب کاندیدان هم از طریق مصاحبه با شفافیت کامل و در حضور داشت نماینده‌گان ارگان‌های مختلف صورت گیرد.
او بیان داشت که کار کمیته گزینش باید با شفافیت کامل انجام شود، تا مردم بالای کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی، اعتماد نمایند.
آقای غنی از علاقمندی زنان به خاطر شمولیت در این روند ستایش کرده، گفت:”از اینکه زنان در این پروسه از خود علاقمندی نشان داده اند، خرسند هستم زیرا اکنون زنان افغان به نماینده‌گی از خود صدای خویش را بلند کرده و صحبت می کنند”.
محمد اشرف غنی اظهار داشت که ذهنیت اعتماد باید ایجاد شود و همه چیز علنی باشد. وی تاکید کرد که تمام آمادگی ها برای برگزاری انتخابات شفاف و فراگیر روی دست گرفته شده است.
آقای غنی خطاب به اعضای کمیته گزینش گفت :” استقلالیت شما را صد در صد حمایت می‌کنم و هر کسیکه در این پروسه مداخله کند، مجرم محسوب می‌شود و تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرد”.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.