“جشنواره بین‌المللی فیلم زنان – هرات” با حضور سینماگران داخلی و خارجی برگزار شد

گزارشگر:شنبه 1 عقرب 1395 - ۳۰ میزان ۱۳۹۵

چهارمین دور”جشنواره بین‌المللی فیلم زنان – هرات ” با حضور فیملسازانی از ایران، هند، امریکا، ایرلند و ایتالیا روز چهاشنبه ۱۹ اکتبر در کابل آغاز شد.
در این جشنواره که برای ۴ روز ادامه دارد، ۲۰۰ فیلم از ۲۰ کشور جهان با موضوع زن به رقابت گذاشته شده است.
در جشنواره امسال که در باغ بابر در کابل برگزار شده، از ایران رخشان بنی‌ اعتماد، کارگردان و مهناز افشار، بازیگر به عنوان مهمانان ویژه و فاطمه mandegar-3معتمد آریا، بازیگر به عنوان عضو هیات داوران شرکت دارد.
داوران جشنواره امسال از کشورهای هند، ایرلند، امریکا، ایران و افغانستان حضور دارند و منتخبی از فیلم‌ها ازکشورهای مختلف از جمله افغانستان، هند، میانمار، ترکیه ، فرانسه، مصر، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک، ایران، روسیه، امریکا، لبنان، ویتنام، چین، بنگلادش، قزاقستان، آلمان، پرتگال و کره جنوبی به رقابت می‏پردازند.
به گفته برگزارکنندگان، در جشنواره امسال علاوه بر تقدیر از فیلم‌ها، کارگردان‌ها و عوامل فیلم‌هایی که هیأت داوران برمی‏گزینند، یک تندیس ویژه برای منتخب مردمی در زمینه فعال حقوق زنان نیز اهدا خواهد شد.
“جشنواره بین المللی فیلم زنان – هرات “، در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد و اولین جشنواره فیلم زنان در منطقه است که در سه دور گذشته خود میزبان حدود ۱۰۰۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.