معترضان خواهان برکناری والی بامیان شدند

گزارشگر:شنبه 1 عقرب 1395 - ۳۰ میزان ۱۳۹۵

شماری از باشنده‌گان و اعضای جنبش دادخواهی تاجیکان و پشتون‌های بامیان روز پنج‌شنبه با برگزاری گردهمایی اعتراضی در کابل گفتند که والی بامیان در برابر تاجیک‌ها و پشتون‌های این ولایت برخورد تبعیض‌آمیز دارد.
معترضان از حکومت مرکزی می‌خواهند که طاهر زهیر، والی بامیان را برکنار کرده و فرد غیرحزبی را به‌جای او معرفی کند.
mandegar-3محی‌الدین فرهمند، یکی از معترضان بامیانی می‌گوید که والی بامیان با برخوردهای دوگانه، در میان باشنده‌گان این ولایت فاصله ایجاد کرده است.
این معترضان، والی بامیان را به غصب زمین‌های تاجیکان و پشتون‌های بامیانی متهم می‌کنند و می‌گویند که او در برخی از موارد به آنان ظلم و ستم روا می‌دارد.
اما طاهر زهیر، والی بامیان این ادعاهای اعضای جنبش دادخواهی تاجیک‌ها و پشتون‌ها را رد می‌کند و معترضان را به حلقاتی نسبت می‌دهد که می‌خواهند مانع عملی‌شدن ماسترپلان فرهنگی بامیان شوند.
آقای زهیر می‌افزاید که تطبیق ماسترپلان فرهنگی به معنای غصب زمین‌های شهروندان نیست و مردم باید حکومت محلی را در عملی‌کردن این ماسترپلان کمک کنند.
پیش از این نیز شماری از باشنده‌گان بامیانی و نماینده‌گان مردم در مجلس با راه‌اندازی همایش‌های اعتراضی و برپاکردن خیمه‌های تحصن مخالفت‌شان را با معرفی طاهر زهیر به عنوان والی بامیان اعلام کرده‌بودند؛ اما این اعتراض‌ها نتیجه‌یی در پی نداشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.