دیده‎بان رسانه‎‏های آزاد افغانستان: عاملان شکنجۀ نصرت‎الله اقبال مجازات شوند

- ۰۶ اسد ۱۳۹۲

صدیق‌الله توحیدی مسوول دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی در یک نشست خبری در کابل، لت و کوب نصرت الله اقبال خبر نگار خبرگزاری بخدی را از سوی والی پروان به شدت تقبیح کرد.
او گفت: «هیچ کسی حق نقض آزادی بیان را در افغانستان ندارد.»
آقای توحیدی می‌گوید که آزادی حق هر فرد است و هیچ شخصی نمی‌تواند آن را از او بگیرد.
جمعه‌شب نصرت الله اقبال از سوی یکی از نزدیکان والی پروان در یکی از رستورانت‎های شهر کابل دعوت شده بود که در آنجا از سوی آقای سالنگی مورد لت و کوب قرار گرفت.
درهمین حال، آقای سالنگی پس از این رویداد در فیسبوک خود نوشته که»جریان ادعای نصرت الله اقبال طوری بوده که من به طرف محلیکه
درآنجا دعوت بودم درحال عبوربودم. ناگهان متوجه شدم که نصرت الله اقبال با کسی درگیر است.»
او گفته است که «من صرف بالای آن‌ها صدا کردم که جنجال نکنید و دیگرم ماجرا را ندانستم، ساعات بعد برایم گفتند که نصرت الله اقبال به آدرس شما اتهام وارد کرده که گویا من اورا لت و کوب کرده باشم.»
با این حال، نصرت الله اقبال لت و کوبش را توسط سالنگی از قبل طرح‌ریزی شده می داند.
او می‌گوید، ادعای عبدالبصیر سالنگی بی‌اساس است، من به دعوت حاجی نوید نوری یکی از شرکای اقتصادی والی پروان به یکی از رستوارانت‌های شهر کابل دعوت شده بودم که در آنجا والی و افرادش پس از مشاجره لحظی به من حمله کردند.
آقای اقبال گفت: «وقتی به آنجا رسیدم والی پروان هم با چند نفر دیگر حضور داشتند، جناب والی به من گفتند که اگر تو را بکشم بعد پدرت پشت‌خانه من می‌آید و می‌پرسد که چرا پسر من را کشتی. بعد تا من خواستم حرف بزنم، او به من گفت که بی‌تربیه هستی و چه حق داری که راجع به کتاب من چیزی می‌نویسی.»
آقای اقبال همچنان گفت که والی ولایت پروان با سه محافظ مسلح خود به رستورانت آمده بود. وی مدعی است که سالنگی به کمک پولیس او را تا سه ساعت درحوزۀ دهم شهر کابل نگهداشته است.
با این حال»نی»یا حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، از ارگان‌های عدلی و قضایی کشور خواست تا این موضوع را پیگیری وکسانی که با والی پروان در این عرصه همکاری کرده اند را به داد گاه بکشاند.-

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.