نبرد با داعش وارد چهارمین روز شد

گزارشگر:دوشنبه 3 عقرب 1395 - ۰۲ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3نبرد بین گروه داعش و نیروهای دولتی در شرق افغانستان وارد چهارمین روز می‌شود و سه روز پیهم این نبرد ادامه داشت. در این نبردها شماری از ساکنان منطقه پچیراگام بیجا شده است. برخی منابع به روزنامه ماندگار گفتند که داعش در این ولسوالی های ننگرهار از حمایت بیدریغ پاکستان استفاده می برند و جنگ با داعش هم متاسفانه به شکل بنیادی نیست و جنگ های مقطعی است. همین مساله سبب دوباره جان گرفتن داعش شده است.
برخی منابع محلی در منطقه گفته‌اند که در حمله هوایی علیه داعش، شماری از شبه‌نظامیان محلی و افراد غیرنظامی هدف قرار گرفته‌اند، اما از تلفات احتمالی آن اطلاعی در دست نیست.
تاج‌محمد جاهد، وزیر داخله کشور گفته که اشرف غنی، رییس جمهوری دستور داده که عملیات نظامی علیه داعش در منطقه پچیراگام، در جنوب شرق جلال‌آباد آغاز شود. چندین بار است که آقای غنی دستور نابودی داعش را صادر می کند اما داعش هم چنان پابرجاست و در کار طالبان درد سری برای مردم و دولت شده است.
مقام‌های محلی گفته‌اند که در حال حاضر فعالیت‌های ستیزه‌جویان گروه داعش با حملات هوایی پاسخ داده می‌شود، ولی به زودی عملیات زمینی هم علیه این گروه آغاز خواهد شد.
شماری از ساکنان منطقه مرزی پچیراگام گفته‌اند که بخشی از این منطقه تحت کنترل داعش است و ادامه جنگ در آنجا مردم را مجبور به فرار از خانه‌های خود کرده است.
مقام‌های دولتی دیروز از حملات گروه داعش به برخی پاسگاه‌های امنیتی و خانه‌های مسکونی و کشته شدن دست کم چهار غیرنظامی در این منطقه خبر داده بودند.
عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته که در حملات هوایی علیه داعش، دست کم ۲۰ عضو این گروه کشته شده‌اند.
پچیراگام از مناطق ناآرام در جنوب ولایت ننگرهار است که با پاکستان مرز مشترک دارد. پیش از این هم هر از گاهی از درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان از این منطقه گزارش می‌شده است اما هیچ گاه عملیات برای از بین بردان کامل داعش راه اندزای نشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.