رییس مجلس سنا در پیوند به حمله به دانگام: دشمن حملات توپخانه‎یی را به جنگ زمینی تبدیل کرد

گزارشگر:چهار شنبه 26 قوس 1393 - ۲۵ قوس ۱۳۹۳

اعضای مجلس سنا از نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی در مقابله با مخالفین مسلح دولت به شدت انتقاد کردند.
سناتوران، عدم معرفی کابینه به ویژه مقام های امنیتی را از دلایل اصلی عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی بیان می‌کنند.
همچنین، آنان از نهادهای امنیتی خواستند که کمک‌های عاجل را به نیروهای امنیتی و مردم ولسوالی دانگام ولایت کنرmnandegar-3 که از سه روز به این سو با طالبان خارجی و داخلی مقابله می‌کنند، برسانند.
فضل هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا گفت: «حمله گروهی ملیشه‌های پاکستانی همراه غلامان طالب‌شان بر ولسوالی دانگام دردآور است؛‌ مردم کنر از چند سال به این سو زیر حملات پوپخانه‌یی پاکستان قرار داشتند و از چند روز بدین سو دشمن جنگ زمینی بر علیه این مردم آغاز کرده اند».
آقای مسلم یار از عدم هماهنگی میان نهادهای امنیتی انتقاد کرد و افزود: روز گذشته با مقام‌های امنیتی تماس برقرار کرده و تا هنوز آنان عملاً نتوانسته اند به مردم و نیروهای امنیتی در دانگام کمک‌رسانی کنند.
بیشتر از دو هزار طالب مسلح از سه روز بدینسو بر ولسوالی دانگام کنر حمله گروهی کرده، جاده‌ها به دلیل ماین گذاری طالبان مسدود اند، زخمیان و شهدای مردم و نیروهای امنیتی انتقال نشده و طالبان برخی خانه‌های مردم محل را نیز به آتش کشیده اند.
رفیع الله حیدری نماینده مردم کنر در مجلس سنا گفت: «مردم ولسوالی دانگام برای همکاری با نیروهای امنیتی در مقابله با طالبان مهاجم برخواسته اند؛ اما هم اکنون امکانات جنگی آنان رو به خلاص‌شدن است و وزارت‌های دفاع و داخله تاهنوز به آنان کمک رانی نتوانسته اند».
آقای حیدری هشدار داد: اگر نهادهای امنیتی زودتر به کمک مردم و نیروهای امنیتی در دانگام رسیدگی نکنند؛ امکان یک فاجعه در آن ولسوالی وجود دارد.
گلالی اکبری نماینده مردم بدخشان در سنا نیز خاطرنشان کرد: طالبان خارجی در قریه جات «خوسک» جابجا شده اند و به شدت در مقابل نیروهای امنیتی مقاومت می‌کنند.
او نیز هشدار داد: در صورتی که دولت توجه جدی نکند؛ ۵- ۶ ولسوالی بدخشان سقوط خواهند کرد.
سناتوران می‌گویند: نهادهای امنیتی توان این را دارند که در هر نقطه از افغانستان مخالفین را سرکوب کنند؛ اما نسبت عدم رهبری، هماهنگی ندارند.
آنان از رییس‌جمهور خواستند هرچه زودتر وزرای کابینه به ویژه وزرای امنیتی را جهت کسب اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.
هر چند رییس‌جمهور غنی وعده داده بود که از دو تا چهار هفته وزرای کابینه را معرفی خواهند کرد؛ اما او تاهنوز موفق نشده تا هیچ وزیری را به مجلس نمایندگان معرفی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.