کشته‌شدن ۳ تن در حمله طالبان بر یک پاسگاه پولیس در فراه

- ۰۴ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3در نتیجه حمله طالبان بر یک پاسگاه دولتی سه پولیس کشته و چهار همکار آنان زخمی شدند. این حمله در ولایت فراه صورت گرفته است.
توریالی عبدیانی فرمانده پولیس فراه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تائید کرده است که طالبان بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی یورش برده و پس از درگیری فرار کرده‌اند. به گفته عبدیانی مهاجمان توانسته اند پس از قتل سه پولیس و زخمی ساختن چهار سرباز، سلاح و مهمات این پاسگاه را نیز با خود ببرند.
اما یک مقام دیگر پولیس که نخواسته هویتش فاش شود، گفته است که در نتیجه این حمله یازده سرباز جان های شان را از دست داده اند.
قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان معرفی کرده گفته است که این حمله از طرف جنگجویان آنان صورت گرفته است.
روز گذشته دو فرد مسلح موترسایکل سوار، منزل ملا عبدالسلام ضعیف را مورد حمله مسلحانه قرار دادند. فریدون عبیدی ربیس تحقیقات جرم‌های جنایی کابل در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان داشته است که در نتیجه این حمله، یک محافظ این مقام پیشین گروه طالبان کشته شده است.
به گفته عبیدی، عبدالسلام ضعیف در جریان این حمله در منزلش نبوده است.
ملا عبدالسلام ضعیف سفیر پیشین گروه طالبان در اسلام آباد بود. اما پس از فروپاشی رژیم طالبان و با بوجود آمدن نظام جدید به حمایت ایالات متحده امریکا، ضعیف از عضویت گروه طالبان دست کشیده و در تلاش تسریع روند گفتگوهای صلح با گروه های جنگجو شد.
حمله بر منزل ملا عبدالسلام ضعیف را هیچ گروه و یا فردی به دوش نگرفته است. این حمله درست دو روز پس از آن صورت گرفته که چند مهاجم گروه طالبان بر منزل یک عضو پارلمان افغانستان حمله ور شده که در نتیجه آن هشت عضو خانواده این نماینده مجلس مشمول محافظین او کشته شدند، اما این عضو مجلس نمایندگان جان به سلامت برد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.