قتل فجیع یک زن و کودک در هرات

- ۲۷ عقرب ۱۳۹۱

زنی از سوی شوهرش شب گذشته در ولسوالی اوبه هرات سر بریده شد.
محی الدین نوری سخنگوی والی هرات به خبرگزاری بست باستان گفت که شوهر این خانم نیمه‌های شب گذشته در منطقۀ جینوا ولسوالی اوبه هرات خانمش را با کارد سر بریده است.
او افزود که شوهر این خانم فرار نموده است و پولیس در تعقیب این مرد می‌باشد، اما یک نفر به ارتباط این قتل بازداشت شده است.
وی همچنان علت قتل را اختلافات خانواده‌گی دانسته و گفت تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
نوری همچنان گفت که طالبان یک پسر نوجوان را در منطقۀ پرمکان زیرکوه ولسوالی شیندند هرات پس از این که ویزیت کارت یکی از مسوولان امنیتی را از جیبش بدست آوردند، به شکل فجیع به قتل رساندند.
گفتنی است که چندی قبل نیز یک نوعروس در هرات از سوی نزدیکانش سر بریده شده بود که مسؤولین حقوق بشر و نهادهای جامعۀ مدنی از این گونه حوادث سخت نگران اند.

جسد یک کودک ۹ ساله پیدا شد
از سوی دیگر، جسد یک کودک ۹ ساله که از ناحیۀ دوازدهم شهر هرات ناپدید شده بود، روز گذشته پیدا شد.
نزدیکان این کودک می‌گویند که این کودک ۹ ساله عباس نام داشته و روز چهارشنبه هنگامی که به سوی مکتب می‌رفته، از مسیر مکتب در شهرک جبرییل ناپدید شده است.
به گفتۀ نزدیکان این کودک، بعداً معلوم شد که عباس ربوده شده است و رباینده‌گان از خانواده‌اش  یک میلیون افغانی تقاضا نمودند.
جسد این کودک در حالی که خفه شده بود، روز گذشته از منطقۀ شهرک جبرییل واقع در ناحیۀ دوازدهم شهر هرات پیدا شد.
نزدیکان کودک می‎گویند که او از سوی کاکایش ربوده شده بود، چون که مانع هر گونه دخالت و اطلاع رسانی به پولیس در این رابطه گردید.
جنرال عبدالحمید حمیدی آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات می‌گوید که کاکای این کودک که جمعه نام دارد، از سوی پولیس بازداشت شده است و شواهدی که به دست نیروهای پولیس آمده است نشان می دهد که جمعه کاکای این کودک در این قضیه دست داشته است.
او می‌گوید که قضیه آدم ربایی نبوده است و تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.