مشرف: به دولتی تحت فرمان در کابل نیاز داریم

- ۲۷ عقرب ۱۳۹۱

رییس‌جمهوری پیشین پاکستان روز شنبه در خصوص تلاش برای ایجاد «افغانستانی مخالف پاکستان» به هند هشدار داد و تاکید کرد که دهلی‌نو و اسلام آباد باید «جنگ پنهان جاسوسی» خود را در افغانستان متوقف کنند.
به گزارش خبرگزاری آسیا، جنرال پرویز مشرف، رییس جمهوری سابق پاکستان گفت: افغانستان جبهه غربی پاکستان و کانون حساسیت و توجه ما است. پاکستان نیازمند ایجاد یک دولت تحت فرمان اسلام آباد در کابل است. ارتش، نظامیان و دولت کابل تحت سلطه پنجشیری‌ها هستند.
مشرف همچنین شوروی سابق، هند و افغانستان را به تبانی چند دهه‌یی برای ایجاد بی‌ثباتی در افغانستان و ایجاد یک بلوچستان بزرگتر متهم کرد.
او همچنان با اشاره به خروج نیروهای امریکایی و بین‌المللی از افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به هند هشدار داد و گفت: در صورتی که یک جنگ جاسوسی یا تلاش برای ایجاد یک افغانستان مخالف پاکستان وجود داشته باشد، ما نیز این حق را داریم که یک افغانستان موافق و طرفدار پاکستان ایجاد کنیم. ما نیاز به همکاری برای برقراری صلح در افغانستان داریم.
مشرف گفت: اجازه بدهید مردم افغانستان خودشان تصمیم بگیرند. هند و پاکستان نباید دخالت کنند.

وی سه دوران برای افغانستان برشمرد: اول سال ۱۹۹۱ زمانی که جنگ‌سالاران با یکدیگر به جنگ پرداختند؛ دوم سال ۱۹۹۶ زمانی که دولت طالبان علیه ایتلاف شمال برخاست؛ و سوم شرایط کنونی و سال ۲۰۱۴ زمانی که نیروهای بین‌المللی افغانستان با تضمین امنیت در افغانستان این کشور را ترک کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.