احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





سناتور ارشد پاکستانی: در انتخابات ۲۰۰۹ به نفع کرزی دست به تقلب زدیم

گزارشگر:شنبه 8 عقرب 1395 - ۰۷ عقرب ۱۳۹۵

مشاهد حسین، رییس کمیته دفاعی سنای پاکستان اعلام کرد که حامد کرزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ افغانستان، اسلام‌آباد را بر واشنگتن ترجیح داد و در عوض پاکستان کاری کرد او برنده شود.
به نقل از نیوز انترنشنل، این سناتور می‌گوید: “ما به نفع حامد کرزی در انتخابات افغانستان سال ۲۰۰۹ افغانستان دست به تقلب زدیم و به امریکا نیز mandegar-3توصیه کردیم که کرزی از همه باهوش‌تر است و مردم را می‌تواند به ساده‌گی فریب دهد بدون این‌که آنها متوجه شوند”.
وی همچنان گفته است، که حامد کرزی می‌دانست که امریکایی‌ها با او مشکل دارند و به همین دلیل هم به سمت پاکستان دست دراز کرد که نتیجۀ خوبی هم گرفت.
او تصریح کردک “ما تمام ۳ میلیون رای مهاجرین افغان در پاکستان را به نفع کرزی رقم زدیم.”
مشاهد حسین، عضو ارشد «مسلم لیگ» حزب حاکم پاکستان، رییس کمیته دفاعی مجلس سنا و نمایندۀ ویژۀ نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر است.
این سناتور ارشد خاطرنشان کرد که سیاست اوباما در افغانستان ناکارآمد بوده است.
او گفت: “امریکا نمی‌‌داند که در افغانستان چه می‌‌خواهد، یک بار خواستار از بین بردن طالبان است و بار دیگر می‌‌گوید که پاکستان باید طالبان را به میز مذاکره بکشاند و در زمان دیگری علیه طالبان علام جنگ می‌‌کند، گاهی هم در بارۀ خروج از افغانستان صحبت می‌ کند.”

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • Nawid Parsa گفت:

    بلی به خاطر دارم که پرویز مشرف دران زمان گفته بود که : کرزی میداند که من وی را رئیس جمهور ساخته ام . همیشه پشتون ها پا کستان را حا می تسلط خود در افغانستان میدانند و چپ و راست آنان به پا کستان و نوکری برای ان ها آماده اند البته با استثنا ات .
    جناب حمید محتاط در یکی از نوشته های خود متذکر شدند که داکتر نجیب بعد از وا قعه حیرتان می خواست بصورت مخفیانه به پا کستان برود تا از طریق اتحاد با گلبدین پشتون مانع تسلط اقوام دیگر در کابل شوند. از اتحاد چپی دیگر تنی_ اکا خیل با آی اس آی گلبدین و کودتای تنی ما همه مطلع هستیم.
    کرزی با همدستی با پا کستان و رای های جعلی مهاجرین و پشتون های پا کستانی با حمایت آی اس آی و تائید قدرت های خارجی رئیس جمهور شد و حال ولی نعمت خود را انتقاد می کند.
    پا کستان میداند که ستون فقرات نا سیونالیسم کشور ما که مانع صوبه پنجم شدن کشور ما شده است تاجیکان می باشد. غنی ، پا کستان و عر بستان و حتی اوزبیکستان اسلام کریم اوف در خط پا کستان بودند. اتحاد دوستم دردو انتخابات گذشته ” طبق شهادت آقای محقق “، خلاف منافع برادران اوزبیک ، ناشی ازین سیاست اوزبکیستان و ترکیه بود.غنی نیز از حمایت طالب و پا کستان مستفید شده است.
    این که این مداخله پا کستان مربوط به کدام دور میگردد مهم نیست. در یک مباحثه تلویزیونی اخیر جناب سید اسحاق گیلانی گفتند که در مناطق جنوبی حتی طالبان برای اشرف غنی کمپاین کرده و رای میدادند که البته بدون دستور آی اس آی این طور واقع نمیگردید. پا کستان باساس گفته مشرف متحد طبیعی پشتون ها می باشد وی از تاجیکان و پنجشیری ها که خواب تسلط شان به کشور ما را باطل ساخته اند خصومت خاص دارد” به یوتوپ درین باره گوش دهید”. کرزی به پاس وفاداری به پا کستان گفته بود اگر به پا کستان امریکا حمله کند من در پهلوی پا کستان در دفاع ازان کشور قرار میگیرم.