ساده‌ترین راه کاهش وزن در جهان

گزارشگر:نیلوفر جامه‌بزرگی - ۲۰ جوزا ۱۳۹۸

بخش نخست/

mandegarاگر روزی چند ساعت پیاده‌روی می‌کنید و هر روز خسته‌تر از قبل به خانه برمی‌گردید و آن عددی را که می‌خواهید روی ترازو نمی‌بینید، حتماً یک جای کار اشتباه است. شاید فوت‌وفنِ پیـاده‌روی را به‌خوبی نمی‌دانید. پیاده‌روی هم نیاز به آماده‌گی دارد و حتا اگر اهل ورزش باشید و هر روز پیاده‌روی کنید، ممکن است همۀ نکات را دربارۀ این ورزش ندانید. شاید ندانید چقدر باید آب بخورید و کی باید آب بخورید و یا این‌که چه کفشی باید به پا کنید و یا هم این‌که دست‌های‌تان را چطور تکان بدهید. اگر دل‌تان می‌خواهد از پیاده‌روی‌های‌تان نتیجه بگیرید، نکاتِ کوچک زیر را رعایت کنیـد.

به میزان کافی آب بنوشید
در طول پیاده‌روی هر۲۰دقیقه یک بار یک پیاله یا بیشتر آب بنوشید. بعد از پیاده‌روی یک یا دو پیاله آب بنوشید. قبل از ورزش نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخورید، این مواد باعث از بین رفتن آبِ بدن‌تان می‌شود. تشنه‌گی بهتر از خوردن این نوع نوشیدنی‌ها است که شما را در طول راه تشنه کند و برای دست‌شویی مجبور به ایستادن شوید. اگر بیش از دو ساعت پیاده‌روی می‌کنید، نوشیدنی الکترولیتیِ ورزشی که در نوشابه‌های ورزشی موجود است را جایگزین آب کنید و از آن بنوشید. هنگامی که تشنه هستید، حتماً آب بنوشید و مطمین شوید که از نوشیدنی حاوی نمک استفاده می‌کنید تا نمکِ ازدست رفتۀ بدن‌تان جبران شود نه این‌که فقط آب خالی بنوشید.

اگر توان پیاده‌روی ندارید
اگر حس و حالِ پیاده‌روی ندارید و با کمی پیاده‌روی احساس خسته‌گی و تحریک‌پذیری می‌کنید، ممکن است بدن شما آماده‌گی کافی نداشته باشد. برای حلِ این مشکل هر هفته جمعه‌ها را تعطیل کنید و از این روز استفاده کنید. حداقل یک بار در هفته، به بدن‌تان اجازه دهید تا خودش را بازسازی و ماهیچه‌سازی کند و عضلات و رگ‌های خونیِ شما خودشان را تقویت کنند و کمی قوت بگیرند و انرژی کافی به شما بدهند تا بتوانید دوباره هفته‌یی را با انرژی آغاز کنید. خواب هم برای این‌که بتوانید نتیجۀ بهتری از تمریناتِ خود به دست آورید، نقش مهمی ایفا می‌کند. به اندازۀ کافی بخوابید.

زیاده‌روی نکنیـد
اگر به مدت زیاد نمی‌توانید ورزش کنید و با کمی ورزش طی روز احساس خسته‌گی زیادی می‌کنید، با خودتان لج نکنید؛ تمرینات مناسب نوع بدن‌تان را انجام دهید تا بدن‌تان قوی شود. سراغ ورزش یوگا بروید و تمرینات کششی انجام دهید. می‌توانید از مربی آشنا بخواهید تمرینات ورزشی قسمت‌های بالایی که مناسب افراد با وزن بالاست را به شما آموزش دهد؛ این ورزش‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی باشد که بیشتر قسمت‌های پایین‌تنه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بین دوچرخه‌سواری و تمرینات دیگر تعادل برقرار کنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.